// // هزینه تحویل قبض گاز به مشترکان پایتخت چقدر است؟ - نفتاب
نفتآب
نفتآب

هزینه تحویل قبض گاز به مشترکان پایتخت چقدر است؟

به گزارش خبرنگار شانا، هم اکنون قبض گاز مشترکان خانگی هر 36 روز، مصرف کنندگان عمده هر 30 روز، نیروگاهها هر 15 روز و جایگاههای سی ان جی نیز هر هفت روز یکبار صادر می شود.

بر اساس آمار، برای چاپ هر قبض 120 تومان، برای توزیع 120 تومان و برای قرائت کنتور نیز 250 تومان هزینه می شود که با احتساب هزینه هایی از جمله حسابداری، فروش و… در مجموع سالانه 10 هزار تومان برای صدور قبض هر مشترک هزینه می شود که رقم قابل توجهی است.

با توسعه روز افزون نفوذ اینترنت و سامانه های پیامکی می توان از هزینه این مقدار اعتبار جلوگیری کرد.

پارسال، 11 درصد از مشترکان گاز استانهای تهران و البرز قبوض خود را بصورت الکترونیکی دریافت کرده اند و این آمار امسال به 17 درصد افزایش یافته است.

توقف صدور قبض کاغدی تا 5 سال آینده

براساس برنامه ریزیهای انجام شده تا پنج سال آینده صدور قبض کاغذی متوقف می شود و مشترکان از طریق روشهای الکترونیکی می توانند قبض خود را دریافت کنند.

شهروندان تهرانی می توانند با ارسال شماره 15 رقمی اشتراک خود به سامانه 20001704، قبوض الکترونیکی خود را دریافت کنند به طوری که پس از ارسال این شماره، مبلغ گازبها، شماره اشتراک، کد شناسایی را دریافت خواهند کرد و می توانند از این طریق قبوض خود را پرداخت کنند.

پرداخت غیرحضوری قبوض گاز

از هزینه صدور گاز و تحویل آن به مشترکان که بگذریم، هزینه پرداخت گازبها نیز مساله ای است که با روشهای الکترونیکی می توان آن را کاهش داد.

پایتخت نشینان در سال 92 با پرداخت غیر حضوری قبوض گاز، 9 میلیارد تومان برای شرکت گاز استان تهران صرفه جویی ایجاد کرده اند.

هم اکنون برای پرداخت قبض در بانک 650 تومان و برای پرداخت الکترونیکی آن 100 تومان کارمزد از شرکتهای گاز استانی دریافت می شود که براساس تعداد مشترکان با پرداخت غیرحضوری رقم قابل توجهی در هزینه این شرکتها صرفه جویی می شود.

با فراهم کردن زیرساختهای لازم برای پرداخت غیر حضوری، امکان پرداخت این قبوض از طریق تلفن بانک، باجه های الکترونیکی بانکها، دستگاه ATM، اینترنت و sms وجود دارد.

مشتری مداری و پاسخگویی به نیاز مشتریان، کاهش مراجعه به بانکها، کاهش هزینه ها، تسریع در پرداخت قبوض گاز و کاهش اتلاف زمان، کاهش حجم تردد در سطح شهر و کاهش قابل توجه آلودگی محیط زیست، سرعت در ارائه خدمات و افزایش رضایت مشترکان از جمله مزایای پرداخت غیرحضوری قبوض است.

در پایان باید گفت با استفاده از روشهای جدید برای دریافت و پرداخت قبوض گاز امکان صرفه جویی در سرمایه های کشور فراهم می شود و می توان از این پتانسیل استفاده کرد.

مهدی مهرابی

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *