// // ذخیره بنزین 400 تومانی به 950 میلیون لیتر کاهش یافت - نفتاب
نفتآب
نفتآب

ذخیره بنزین 400 تومانی به 950 میلیون لیتر کاهش یافت

مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، به خبرنگار شانا گفت: هم اینک 950 میلیون لیتر بنزین با نرخ 400 تومان در کارتهای سوخت باقی مانده که 800 میلیون لیتر آن مربوط به خودروهای سواری است.

مصطفی کشکولی افزود: همچنین از این میزان، 150 میلیون لیتر نیز موجودی بنزین 400 تومانی باقیمانده در کارتهای سوخت موتور سیکلتها است.

وی تصریح کرد: تاکنون نیز زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین با نرخ 400 تومان به شرکت ملی پخش اعلام نشده است و مصرف این فرآورده با نرخ یاد شده کماکان و بدون محدودیت زمانی اعتبار دارد.

به گزارش شانا، به روایت آمار موجودی بنزین با نرخ 400 تومان در 17 فروردین امسال، دو میلیارد و 714 میلیون لیتر اعلام شد که دو میلیارد و 153 میلیون لیتر آن به خودورهای سواری و 561 لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.

بنزین موجود در کارتهای سوخت (خودرو سواری و موتورسیکلت) با نرخ 400 تومان، پیش از شروع مسافرتهای نوروزی 2.5 میلیارد لیتر بود.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، برخلاف انتظار مصرف بنزین در آن بازه زمانی (نوروز) موجودی بنزین 400 تومانی در کارتهای سوخت نه تنها کاهش نیافت بلکه به دو میلیارد و 714 میلیون لیتر نیز رسید.

رفتار مصرفی مردم درخصوص استفاده کمتراز بنزین 400 تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نسبت داد.

این موضوع موجب شد که مردم نیز در تعطیلات نوروز امسال تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای مصرف بنزین با نرخ 400 تومان، بنزین با نرخ 700 تومان را در باک خودروهای خود بریزند.

آمارها نشان می دهند موجودی بنزین 400 تومانی در هفته سوم تیرماه امسال به 1.3 میلیارد لیتر کاهش یافت که 1.1 میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و 200 میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.

این آمارها نشان می دهد پس از پایان تعطیلات نوروزی تاکنون، یک میلیارد و 764 میلیون لیتر از موجودی بنزین 400 تومانی مانده در کارتهای سوخت کاهش یافته و به دیگر بیان مصرف شده است.

هم اینک که در دهه دوم مردادماه قرار داریم و تا پایان شهریور نیز هنوز فرصت زیادی باقیست، به نظر می آید شاید نیاز به آن نباشد که خط پایانی بر استفاده از 950 میلیون لیتر بنزین 400 از سوی دولت مشخص شود و انتظار می رود این مقدار بنزین باقیمانده در کارتهای سوخت تا پایان شهریور پایان یابد.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *