// // خلاصه اهم اخبار روز دوم بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی - نفتاب
نفتآب
نفتآب

خلاصه اهم اخبار روز دوم بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی

به گزارش شانا، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی (چهارشنبه، ١۶ اردیبهشت ماه) با حضور مقامهای رسمی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، مدیران شرکتهای تابعه وزارت نفت و فعالان داخلی و خارجی صنعت نفت در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
تقویت ساخت داخل با اتکا بر اصول اقتصاد مقاومتی شعار امسال نمایشگاه اعلام شده و بیش از ١٢٠٠ شرکت داخلی و ۶٠٠ شرکت خارجی از ٢٩ کشور در فضایی به وسعت ۵٠ هزار مترمربع حضور دارند.
در بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، هیئتهای تجاری و اقتصادی نروژ و لهستان و کشورهایی همچون ایتالیا، چین، آلمان، امارات، هند، ترکیه، روسیه، فرانسه، بلژیک، انگلستان، سنگاپور، موناکو، کره جنوبی، اوکراین، اسپانیا، اتریش، قزاقستان و سوییس به صورت شرکت یا پاویون حاضر شدند.
خلاصه اهم اخبار روز دوم پنجشنبه، 17 اردیبهشت ماه:
صادرات فرآورده های نفتی، اولویت شرکت ملی پخش در سال ٩۴
سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از صادرات فرآورده های نفتی به کشورهای همسایه بویژه عراق، افغانستان، تاجیکستان و پاکستان در سال جاری خبر داد.
وی تصریح کرد: با تلاش همکاران توانستیم به وعده خود (مبنی بر عرضه بنزین یورو ۴ در کلانشهرها) جامه عمل بپوشانیم و این فرآورده را تا پایان فصل بهار در هشت کلانشهر ایران عرضه کنیم.

خودکفایی در تولید بنزین کشور تا پایان سال ٩۴
سعید محجوبی، مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، میزان تولید بنزین را در کشور حدود ۶٢ میلیون لیتر عنوان و اظهار کرد: از این میزان حدود ٢٠ میلیون آن بنزین یورو ۴ است که در پالایشگاههای اراک، اصفهان و تبریز تولید می شود.
به گفته وی میزان تولید بنزین یورو ۴ کشور نیز تا پایان امسال به حدود ٢۶ میلیون لیتر خواهد رسید و با افزایش تولید کلی از واردات بنزین بی نیاز خواهیم شد.

دستیابی به تکنولوژی ساخت توربینهای گازی
مدیرعامل شرکت توربین ماشین خاورمیانه گفت: پروژه ساخت توربینهای گازی که توسط این گروه صنعتی با همکاری معاونت پژوهشی وزارت نفت آغاز شده بود، پایان اردیبهشت ماه به شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تحویل می شود.
هلالی، به صرفه جویی ارزی سالانه بیش از ٢۵ میلیون دلاری ساخت این توربینهای گازی با ساخت نمونه کاملا ایرانی آن، اشاره کرد.

جلوگیری از هدر رفت روزانه ٣٠٠ هزار لیتر بنزین
فرهاد عبدالله پور، مجری طرح کهاب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، گفت: باتوجه به میانگین مصرف بنزین کشور (حدود ٧٠ تا ٧۵ میلیون لیتر)، روزانه ٣٠٠ هزار بنزین بخار می شود که اجرای صحیح و کامل طرح کهاب، مانع از این هدررفت و بازگشت این مقدار بنزین به چرخه مصرف خواهد شد.

شرکتهای خارجی تهدیدی برای سازندگان داخلی نفت نیستند
محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس حضور شرکتهای خارجی را بعد از تحریم تهدیدی برای پیمانکاران داخلی ندانست و گفت: شرکتهای خارجی تنها در صورتی می توانند با ما رقابت کنند که دارای فناوریهای جدید باشند.
وی با بیان این که شرکتهای ایرانی در دوران تحریم توانمند شده اند، تصریح کرد: شرکتهایی که وارد ایران می شوند باید از فناوری برتر برخوردار باشند.

نخستین نرم افزار واقعیت افزوده صنعت نفت رونمایی شد
شرکت پتروپارس ایران با بررسی آخرین فناوریهای ارتباطی و روزآمدترین نرم افزارهای تعاملی بر روی نرم افزار واقعیت افزوده (Augmented Reality) به عنوان رسانه نوظهور متمرکز شد و توانست این نرم افزار تعاملی را نخستین بار در ایران و جهان وارد حوزه نفت وگاز کند.
با نصب نرم افزار واقعیت افزوده شرکت پتروپارس ماکت سه بعدی و متحرک تصویری فاز ١٢ پارس جنوبی در مقابل کاربر قرار می گیرد و اطلاعاتی از دکل حفاری، سکوهای دریایی، پالایشگاه خشکی، کشتی لوله گذار و … در صفحه ظاهر و اشیا به صورت سه بعدی نمایش داده می شود.

نمایشگاه، محل انتقال تجربیات به شرکتهای کوچک نفتی است
غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی، با اشاره به توانمندی صنعت فراساحل در ایران طی سالهای اخیر، افزود: در گذشته برای اجرای فعالیتهای مربوط به بخش فراساحل و زیر دریا به طور عمده به شرکتهای خارجی وابسته بودیم، اما با حمایتهای صورت گرفته اینک بخش قابل توجهی از این فعالیتها توسط شرکتهای ایرانی انجام می شود.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی: نمایشگاه نفت فرصتی برای تبادل دانش فنی است
سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به حضور گسترده فعالان داخلی و خارجی عرصه صنعت نفت در نمایشگاه بیستم، پیشنهاد کرد که چنین نمایشگاههایی دائمی باشند، زیرا نمی توان در فرصت محدود برگزاری نمایشگاه همه سازندگان صنعت نفت را شناخت.
وی ادامه داد: اگر امکان برگزاری دائمی این نمایشگاه وجود ندارد بهتر است دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی نفت تشکیل شود تا امکان تبادل اطلاعات بین مصرف کننده، سازنده و کارآفرین صنعت نفت فراهم شود.

کتابچه دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه صنعت نفت منتشر شد
همزمان با آغاز بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، کتابچه علمی-تخصصی گزیده دستاوردهای فناورانه پژوهشگاه صنعت منتشر شد.
این کتابچه برای تشریح نتایج فعالیتهای پژوهشی – کاربردی این مرکز که در توسعه و حل مشکلات صنعت، نقش آفرین هستند، تهیه شده است.

رونمایی از دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام
رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از رونمایی دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام در حاشیه نمایشگاه نفت، که بوسیله متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت انجام شده است، خبر داد.
منصور بزمی اظهار کرد: دانش فنی نمکزدای الکتروستاتیک همیشه از خارج از کشور وارد و حتی به بسیاری از شرکتهای وابسته به نفت نیز فروخته شده است.

موج نخست سرمایه گذاری خارجی در پروژه های کاهش مصرف سوخت خواهد بود
نصرت الله سیفی مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به تمایل زیاد شرکتهای خارجی در سرمایه گذاری در پروژه های کاهش مصرف سوخت در ایران افزود: موج نخست ورود کشورهای خارجی در سرمایه گذاری روی این پروژه هاست زیرا اثرات کاهش کربن را دربردارد و مورد حمایت پروتکلهای جهانی است.

به دنبال سرمایه گذار کلان در خزر هستیم
علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر از مذاکره با چند شرکت خارجی در حاشیه نمایشگاه ، خبر داد و گفت: به دنبال سرمایه گذاران کلان در خزر هستیم زیرا پروژه های ما هزینه زیادی دارد و در عین حال نیاز به صنایع نوین و تکنولوژیهای پیشرفته داریم. مثلا در مورد ساخت سکوی نیمه شناور یا برای تولید زودهنگام، برخی شرکتها اعلام آمادگی کرده اند اما نخواسته اند نام آنها برده شود.

رونمایی از دانش فنی تولید گوگردهای کشاورزی در حاشیه نمایشگاه بیستم
منصور بزمی رئیس پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت از رونمایی دانش فنی انواع گوگردهای کشاورزی در حاشیه نمایشگاه بیستم نفت با هدف افزایش راندمان زمینهای کشاورزی و استفاده از گوگردهای تولیدی از صنعت، خبر داد.
وی افزود: انواع گوگردهای کشاورزی مانند گوگردهای بنتونیتی و گوگردهای کشاورزی با ریز مغذی ها که این گوگردها در مناطق مختلف ایران تست شد و نشان داد که راندمان زمین را برای رشد گیاه بسیار بالا می برد.

برای غلبه بر تحریمها به تولید محصولات خود در ایران می پردازیم
گرهارد کلامونزر (Gerhard Klamunzer) سرپرست فروش شرکتهای Deep Blue Pump هلند گفت: این شرکت در حال مذاکره با طرف ایرانی است تا بخش خدمات خود را برای نگهداری پمپهای تولید شرکت Deep Blue Pump و سایر پمپهای نصب شده در جنوب ایران راه اندازی کند.

بومی سازی ٩٨ درصد از کالاهای صنعت گاز
شرکت ملی گاز ایران تاکنون بیش از ٩٨ درصد از اقلام گازرسانی و ٨٠ درصد تجهیزات و اقلام مورد نیاز را در بخش انتقال گاز  بومی سازی شده است.
جعقر زکی زاده، رئیس امور خودکفایی شرکت ملی گاز ایران در ادامه با اشاره به این که ٧٩ درصد از صنعت گاز را تجهیزات و کالاها تشکیل می دهد، گفت: تاکنون بیش از یکهزار شرکت در وندورلیست شرکت ملی گاز ایران ثبت شده و کالاهای مورد نیاز صنعت گاز را تامین می کنند.

معاون وزیر نفت:روزانه ۵٢ میلیون لیتر مازوت و گازوییل امسال باید صادر شود
منصور معظمی معاون وزیر نفت با بیان این که با افزایش تولید گاز و گازرسانی به نیروگاهها و صنایع بخش عمده ای از سوخت مایعی که در اختیار آنها قرار می گرفت آزاد می شود، افزود: بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر نفت باید سالانه ٢٠ میلیون تن مازوت و گازوییل (روزانه ۴٠ میلیون لیتر مازوت و ١٠ تا ١٢ میلیون لیتر گازوییل) صادر شود که کار دشواری است.
معظمی تصریح کرد: برای گازرسانی به روستاها و شهرهای کوچک امسال ۶ هزار میلیارد تومان تعیین شده که هم اکنون سه هزار میلیارد تومان آن تامین اعتبار شده است.
معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با بیان این که با وجود تحریمها و فشارها صادرات نفت ایران افزایش یافته است، اظهار کرد: صادرات نفت ایران ٨ درصد بیشتر از برنامه تصویب شده مجلس بوده است.
معظمی همچنین به مصرف بی رویه انرژی در کشور اشاره کرد و گفت: هم اکنون شدت مصرف انرژی در ایران ٩ برابر ژاپن، ٢,٢ برابر عربستان و ٣.۵ برابر جهان است که زنگ خطری برای اقتصاد کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: پیشرفت شرکتهای داخلی در نمایشگاه بیستم قابل توجه است
رضا رحمانی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که جهت گیری امسال نمایشگاه نسبت به تولید داخل صحیح است، افزود: هم اکنون نهضتی برای افزایش ساخت داخل شکل گرفته که به نظر بنده این موضوع در نمایشگاه بیستم بیشتر قابل توجه است.

سمینار آموزشی طراحی داشبوردهای اطلاعاتی منابع انسانی
سمینار آموزشی تجربه طراحی و استقرار داشبوردهای اطلاعاتی منابع انسانی در شرکت پتروپارس در دومین روز از بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برگزار شد.
داشبوردهای اطلاعاتی مجموعه ای از اطلاعات شامل نمودارها، جدولها و شاخصهایی است که اطلاعات روز را که صحت بالایی داشته است، به صورت دسته بندی شده در اختیار مدیران و کارشناسان سازمانی قرار می دهد.

مپنا: هراسی از حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت نداریم
وحید معیر، مدیر بخش نفت و گاز گروه مپنا با بیان این که شرکتهای داخلی طی ٨ سال تحریم صنعت نفت توانمندتر از گذشته شدند، تصریح کرد: هیچ هراسی از حضور شرکتهای خارجی در صنعت نفت نداریم، زیرا ظرفیتهای خالی فراوانی برای اجرای کار در صنعت وجود دارد که هنوز از آنها استفاده نکرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری: از سازندگان داخلی حمایت می کنیم
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با مثبت ارزیابی کردن بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: بحث ساخت داخل همیشه مورد حمایت دولت بوده است و با بهره گیری از فناوریهای نوین باید به سمت خود کفایی گام برداریم.
سورنا ستاری افزود: باید از ظرفیتهای تولید در داخل کشور به بهترین شکل استفاده کنیم تا بتوانیم از توان موجود به بهترین شکل بهره برداری کنیم.

مصرف سوخت مایع در نیروگاهها به طور چشم افسایی کاهش یافت
سید ناصر سجادی، مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: با جایگزینی گاز، سال گذشته ٧٠٠ میلیون لیتر فرآورده نفتی کمتر در نیروگاهها استفاده شد که این رویکرد تا زمان به صفر رسیدن مصرف سوخت مایع در نیروگاهها ادامه می یابد.
سجادی با اعلام این که امروز ٧٠ درصد انرژی کشور از طریق گاز تامین می شود، گفت: امسال ۵٠ درصد نسبت به سالهای گذشته گاز طبیعی بیشتری عرضه کرده ایم.

پرداخت ٩ هزار میلیارد تومان از منابع گاز به سازمان هدفمندی یارانه ها
پیروز منجزی، مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران گفت: شرکت ملی گاز ایران در سال ٩٣ بیش از ٩ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان از منابع خود را به سازمان هدفمندی یارانه ها واریز کرده است.
وی افزود، پارسال بیش از ۵٧٢ میلیارد تومان سهم آموزش و پرورش نیز توسط شرکت ملی گاز ایران پرداخت شده است.

تفاوت ۴٠ درصدی قیمت تولید داخلی اقلام صنعت گاز در مقایسه با نمونه خارجی
قیمت اقلام و تجهیزات مورد نیاز صنعت گاز کشور که در داخل تهیه می شود در مقایسه با نمونه خارجی آن، حدود ۴٠ درصد کمتر است.
عبدالحسین ثمری، معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در ادامه افزود: تاکنون ۶٠٠ قطعه کاربردی این پمپها داخلی‌ سازی و تستهای کاربردی آن نیز انجام شده است.

ممنوعیت خرید کالای خارجی در هلدینگ خلیج فارس
رسول اشرف زاده، مدیر برنامه ریزی شرکت هلدینگ خلیج فارس از ممنوعیت خرید کالاهای خارجی در شرکتهای زیر مجموعه این شرکت همسو با اجرای اقتصاد مقاومتی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه: نمایشگاه نفت ایران زمینه‌ساز بازگشت شرکتهای خارجی
خبرگزاری فرانسه در گزارشی بااشاره به گشایش نمایشگاه نفت ایران، پیش‌بینی کرد که در آستانه توافق هسته‌ای و همچنین بازگشت شرکتهای بزرگ انرژی به این کشور، طرحهای بزرگ نفت و گاز ایران در جریان این رویداد مهم معرفی شوند.
به گفته خبرگزاری فرانسه، چشم‌انداز انجام فعالیتهای تجاری در ایران با توافق هسته‌ای میان تهران و ۶ قدرت بزرگ جهان تا مهلت ٣٠ ژوئن (نهم تیر ماه) مرتبط است، اقدامی که می‌تواند سبب لغو تحریمهای اقتصادی علیه این کشور شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت: باید برای تعهد پروژه های جدید برنامه ریزی اساسی کنیم
عبدالرضا حاجی حسین نژاد، مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت با تاکید بر این که قابلیتهای کارفرمایی این شرکت برای گرفتن پروژه های جدید کافی نیست ، گفت: باید برای تعهد پروژه های جدید پس از کنفرانس لندن برنامه ریزی کنیم.
وی در پاسخ به سئوال شانا در مورد سپرده شدن پروژه های جدید پس از کنفرانس لندن و قابلیتهای کارفرمایی در مدیریت پروژه های جدید گفت: واقعیت این است که در شرایط فعلی هیچکدام از اولویتهای ما برای مدیریت خوب پروژه ها وجود ندارد و لذا باید کیفیت کار را با توجه به امکانات و شرایط موجود محاسبه کنیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) تاکید کرد که شرایط امروز این شرکت برای واگذاری پروژه های جدید شرایط سختی است و افزود: طبق برنامه قراراست فاز ٢ میدان سلمان، فازهای ٢ و ٣ میدان گازی کیش، آزادگان جنوبی، فاز ٣ میدان دارخوین و چنگوله به عنوان پیشنهادهای شرکت مهندسی توسعه نفت در کنفرانس لندن معرفی شوند و چنانچه سرمایه گذاران از این پروژه ها استقبال کنند باید با یک برنامه ریزی مشخص توسعه این میدانها را آغاز کنیم.

معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت: بخش خصوصی برای حل مشکلات بانکی می تواند به صنعت نفت کمک کند
سیدمحسن قمصری، معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از تقاضای بالای شرکتهای خارجی برای ورود به بازار ایران خبر داد و گفت: بخش خصوصی می تواند مشکلات بانکی ایجاد شده به واسطه تحریمها را برطرف کند.
وی در نخستین همایش راهکارهای افزایش سهم بخش خصوصی در بازار بین المللی انرژی ایجاد زنجیره مبادلات تهاتری را یک راهکار برای ورود بخش خصوصی به بازار نفت عنوان کرد و گفت: برای مبادلات تهاتری نیازمند توجه بیشتر بانک مرکزی هستیم چون آنطور که ما تحریمها را حس می کنیم بانک مرکزی آن را احساس نمی کند.
قمصری با انتقاد از این که بخش خصوصی به جای ریسک کردن به سمت دلالی رفته است، تصریح کرد: تمام تلاش بخش خصوصی هم اینک این است که نفت را با قیمت کمتر از امور بین الملل شرکت ملی نفت خریداری کند و آن را در بازارهای دنیا به فروش برساند؛ که این به نوعی واسطه گری به حساب می آید.
وی تصریح کرد: با برداشته شدن تحریمها قاعدتا شرکتهای معتبر بین المللی به دنبال حذف واسطه ها هستند و آنها جایگاهی در تجارت جهانی نفت ندارند.

نایب رئیس کمیسیون انرژی: تولید فرآورده های نفتی توسط بخش خصوصی
ناصر سودانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس در بیستمین نمایشگاه صنعت نفت گفت: یکی از راهکارهای رفع وابستگی اقتصاد به دولت و نفت، تبدیل نفت خام به فرآورده است اما این راهبرد با حضور موثر بخش خصوصی محقق می شود چون منابع دولت محدودیت دارد.
سودانی در پایان افزود: لازم است یک زبان مشترک برای حوزه انرژی ایجاد شود تا در آن صنعتگر، مدیر، بودجه ریز و … به یک مفهوم مشترک دست یایند تا مدیریت بهتر انجام شود.

صادرات مازاد فرآورده های نفتی در دستور کار قرار گرفت
سیدناصر سجادی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای صادرات همه فرآورده های نفتی کشور به جز بنزین، به دیگر کشورها آمادگی کامل دارد
سجادی تصریح کرد: قیمت فروش فرآورده های نفتی بر اساس شرایط بازار خرید و فروش فرآورده ها تعیین می شود.
سجادی افزود: برای سرمایه گذاری در صنعت بانکرینگ کشور، درها به روی همه سرمایه گذاران و شرکتهایی که شرایط ورود به این عرصه را دارند باز است و هیچ انحصاری در این زمینه وجود ندارد.

همکاری با شرکتهای خارجی در اجرای پروژه های ملی مهندسی و ساختمان نفت
میرعلی اصغر ساجدی، مدیر عامل شرکت شرکت ملی مهندسی و ساختمان گفت: ظرف سه ماه آینده از چند شرکت خارجی برای مشارکت در دو طرح این شرکت دعوت می شود.
میرعلی اصغر ساجدی با بیان این که این دو پروژه از طرحهای شرکت ملی نفت محسوب می شود،افزود: طرحها شامل ساخت خط لوله گوره به جاسک و ساخت ١٠ میلیون بشکه مخزن ذخیره سازی در جاسک می شود.

حمایت از ساخت داخل اجرایی شد
پرویز سنگین، مدیر کل تجاری سازی فناوری و ساخت داخل وزارت نفت گفت: سرمایه عظیمی به شرکتهای سازنده داخلی برای ساخت ١٠ گروه کالایی تزریق می شود. بنابراین، حمایت از ساخت داخل به مرحله خوبی می رسد.
این مقام مسئول گفت: مناقصه بقیه گروههای کالایی از جمله ۴ گروه دیگر، در زمینه تجهیزات سرچاهی و درون چاهی و پیلهای هوشمند نیز بزودی به پایان می رسد و مناقصه مابقی اقلام نیز تمدید شد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی: نحوه فعالیتهای صنعت نفت پس از رفع تحریمها در دست مطالعه است
سیدعماد حسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی در مورد نحوه فعالیتهای صنعت نفت پس از رفع تحریمها گفت: این موضوع یکی از دغدغه های وزیر نفت بوده و تاکنون جلساتی در این رابطه برگزار شده تا در مورد نگرانیها، برنامه ریزیها و راهکارهای اجرایی پروژه ها پس از تحریم مطالعه لازم صورت گیرد.
معاون وزیر نفت همچنین از برنامه ریزی برای تهیه سند راهبردی مدیریت خوردگی خبر داد و گفت: با توجه به این که بیش از ۵٠ درصد تجهیزات صنعت کشور را تجهیزات صنعت نفت تشکیل می دهد، داراییهای این حوزه بسیار زیاد و قابل توجه است و با توجه به تاریخ ١٠٠ ساله نفت، قطعا بسیاری از آنها دچار خوردگی شده و یا در معرض خوردگی هستند و با تهیه این نظامنامه اجرایی می توانیم از تجهیزات باقیمانده استفاده بیشتری داشته باشیم.
حسینی در ادامه از خارج شدن ۵٨٣ شرکت از لیست شرکتهای ممنوع المعامله صنعت نفت خبر داد و گفت: حدود ٩٠ درصد شرکتهایی که به دلایل مختلف ممنوع المعامله شده بودند امکان برگشت و امضای قرارداد با صنعت نفت را دارند و تنها حدود ١٠٠ مورد از این شرکتها باقیمانده که وضع آنها نیز در حال بررسی است.

افزایش ۵٠٠ میلیون لیتری ظرفیت ذخیره سازی ٣ فرآورده نفتی در کشور
بهره برداری از دو انبار جدید ظرفیت ذخیره سازی انواع فرآورده نفتی در کشور با بهره برداری از دو انبار جدید، نزدیک به نیم میلیارد لیتر افزایش خواهد یافت.
عبدالله ملاباقر، مدیر مهندسی و اجرای طرحهای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار کرد: انبار نفت شیراز با ظرفیت ١٧٠ میلیون لیتر در ٢٨ اردیبهشت ماه و انبار نفت ماهشهر نیز با ظرفیت ٣٠٠ میلیون لیتر،همزمان با حماسه آزاد سازی خرمشهر در سوم خردادماه به بهره برداری خواهند.

پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف موافقتنامه پژوهشی امضا کردند
پژوهشگاه صنعت نفت و مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت با هدف آماده سازی زیرساختها برای حفاری در یک منطقه موافقتنامه دو جانبه همکاری امضا کردند.

عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: استمرار رویکرد نمایشگاه صنعت نفت در زمینه ساخت داخل
عبدالکریم جمیری، عضو کمیسیون انرژی با اشاره به موضع وزیر نفت در خصوص بازپسگیری سهم از دست رفته ایران در بازار، گفت: برای تحقق این برنامه اگر نیاز به کمک باشد در قالب گشایشهای قانونی حمایت می کنیم.

تخصیص نفت گاز بر اساس پیمایش اصلیترین هدف سامانه هوشمند سوخت
محسن روحانی، مدیر سامانه هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با اشاره به این که طرح تخصیص نفت گاز بر اساس عملکرد و پیمایش نیاز به ارتباط آنلاین از کارتخوان به جایگاه تا مرکز داده را دارد، تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف، شبکه های داخلی جایگاهها باید بازنگری، اصلاح و رفع ایراد شوند.

طراحی پالایشگاه فراگیر سیراف تا ٨ ماه آینده پایان می یابد
مجری و مدیرعامل پالایشگاه فراگیر سیراف از اتمام طراحی این پروژه تا ٨ ماه آینده و شروع عملیات اجرایی آن خبرداد.
صادق آبادی با اشاره به بازار نفتا در دنیا گفت: با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که استفاده از نفتا در دنیا بر خلاف بنزین روبه افزایش است، بنابراین در مرحله نخست طراحی این پالایشگاه را با تولید محصولاتی از این دست آغاز کردیم.
به گفته وی بهبود وضع اقتصادی با مصرف پلاستیک رابطه مستقیمی دارد؛ بنابراین بهتر است با تبدیل نفتا به پلاستیک در زنجیره های پایین دستی در پارکهای پتروشیمی توسعه اقتصادی ایجاد کنیم.

تولید بسیاری از مواد اولیه خطوط لوله در زمان تحریم
وحید غلامی، مدیر واحد تحقیق و توسعه اولین تولیدکننده لوله های اپوکسی در ایران گفت: تحریمهای اقتصادی باعث شد تا ما بتوانیم بسیاری از مواد اولیه خطوط لوله را در کشور خود تولید کنیم که این یکی از ویژگیهای مثبت تحریم اقتصادی در شرکت بوده است.

توافقنامه سولفورزدایی گازوییل با استفاده از سونوراکتورهای لوله ای امضا شد
توافقنامه تجمیع دانش و مستندسازی نتایج پروژه پژوهشی «سولفورزدایی گازوئیل با استفاده از سونوراکتورهای لوله ای» میان شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد.

امسال ۴ هزار قلم کالای مورد نیاز مناطق نفتخیز داخلی سازی می شود
در صورت تامین منابع، در سال جاری ۴ هزار قلم کالای مورد نیاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب داخلی سازی می شود.
ناصر خردمند، مدیر تدارکات و کالای شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این مطلب افزود: هم اینک بعد از چهارسال، بیش از ٨ هزار قلم کالای وارداتی و استراتژیک مورد نیاز شرکت مناطق نفتخیز جنوب داخلی سازی شده است.
مدیر تدارکات و کالای شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب تصریح کرد: هم اینک سفارش ساخت ٧۵ درصد قطعات مورد نیاز این شرکت اعم از تجهیزات سرچاهی، انواع ولوها و … به بخش داخلی داده شده است.

عضو هیئت مدیره شرکت آواس اتریش: مشتاق بازگشت به ایران هستیم
شرکت آواس اتریش زیر مجموعه شرکت LMF پیش از این در ایران فعالیت می کرد اما به دلیل تحریم ها و تحت فشارهای خارجی مجبور به قطع همکاری شد. این شرکت در زمینه تولید کمپرسورهای گازی و آب فعالیت می کند. آلکساندر شوارتز عضو هیئت مدیره آواس در گفت و گو با شانا از تمایل این شرکت برای بازگشت به ایران و از سرگیری همکاری ها خبر داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: افزایش ٧٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت با سرمایه گذاری ٢٠ میلیارد دلاری
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از افزایش ٧٠٠ هزار بشکه ای ظرفیت تولید نفت کشور با سرمایه گذاری ٢٠ میلیارد دلاری تا پایان سال ٩۶ خبرداد.
الدین جوادی با تاکید بر اینکه تا پایان سال ٩۶ بیش از ٧٠٠ هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت ایران افزوده خواهد شد، گفت: این میزان تولید با سرمایه گذاری ٢٠ میلیارد دلاری در میدانهای حوزه نفتی غرب کارون به صورت بیع متقابل و استفاده از منابع مالی بند ق انجام می شود.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *