// // روغن هیدرولیک ضد آتش چیست؟ - نفتاب
نفتآب

روغن هیدرولیک ضد آتش چیست؟

اطلاعات فنی

۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ 114 بازدید
نفتآب

روغن هیدرولیک ضد آتش چیست؟

روغن هیدرولیک ضد آتش، روغنی است که در برابر آتش و شعله مقاوم است. این روغن‌ها معمولاً حاوی مواد افزودنی هستند که از احتراق یا اشتعال روغن جلوگیری می‌کنند 12. در سیستم‌های هیدرولیک، به خصوص در مواردی که قطعات در دماهای بسیار بالا کار می‌کنند، استفاده می‌شوند. این مایعات به کاهش خطر و اطمینان از ایمنی پرسنل کارخانه کمک می‌کنند.

برای انتخاب روغن هیدرولیک ضد آتش، دو پارامتر مهم وجود دارد:

  1. دمای عملیاتی: این دما درجه حفاظت در برابر آتش مورد نیاز سیال در حال کار را تعیین می‌کند. بسیاری از روغن‌ها می‌توانند دماهای بالا را تحمل کنند، اما در دماهای بسیار بالا، گزینه‌های محدود می‌شود. در این موارد، ممکن است از یک مایع ضد حریق استفاده شود.
  2. نقطه اشتعال و نقطه آتش سوزی: نقطه اشتعال دمایی است که در آن به اندازه کافی مولکول‌های هیدروکربن سبک‌تر تبخیر شده و مشتعل می‌شوند. نقطه آتش سوزی دمایی است که در آن احتراق رخ می‌دهد و آتش ادامه می‌یابد. نقطه آتش معمولاً چندین درجه (50+) بالاتر از نقطه اشتعال است.

برخی از روغن‌های هیدرولیک ضد آتش شامل بهران هیدرولیک HFC، بهران هیدرولیک HFDU 46، و بهران هیدرولیک HFDU 68 هستند. این روغن‌ها به پایداری اکسیداتیون نیز توجه دارند. همچنین، مایعات مبتنی بر سویا دارای مزیت زیست محیطی قابل قبول هستند و در صورت ریختن تصادفی سریع تجزیه می‌شوند 34.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *