// // مهرنامه نفت در مهر ۱۴۰۰ - نفتاب
نفتآب
نفتآب
مهرنامه نفت در مهر ۱۴۰۰

مهرنامه نفت در مهر ۱۴۰۰

مهرنامه نفت در مهر ۱۴۰۰

افتتاح مدرسه در توابع خرمشهر: پنجم مهرماه امسال هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید، به همت پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان یک باب مدرسه سه‌کلاسه در روستای شریعه سیدعبود شهرستان خرمشهر همسو با مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت افتتاح شد. این مدرسه به همت بسیج شرکت در قالب طرح سازندگی و محرومیت‌زدایی احداث و به نام سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده است. این واحد آموزشی در زمینی به مساحت ۱۸۰ مترمربع با صرف ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مدت ۶ ماه ساخته و با افتتاح آن، دسترسی حدود یکصد دانش‌آموز روستای شریعه سیدعبود و روستاهای اطراف به مدرسه تسهیل شده است.

اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومانی برای کهگیلویه ‌و بویراحمد: جواد اوجی، وزیر نفت نهم مهرماه در سفر استانی به استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، به گچساران رفت و پس از بازدید از سد چمشیر و مجتمع پتروشیمی گچساران، گفت: «بنای ما این است که هر جا صنعت نفت فعالیت دارد مردم منطقه از قِبل این پروژه‌ها بهره‌مند شوند، بنابراین وزارت نفت ۶۲ پروژه در حوزه‌های آموزشی، بهداشتی و رفاهی با حدود ۱۱۴ میلیارد تومان در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا خواهد کرد، همچنین نزدیک به ۸۲ روستا تا پایان امسال به شبکه گاز متصل می‌شود و هزینه لوله‌کشی گاز ۹۰۰ خانوار از کمیته امداد و سازمان بهزیستی که بنیه مالی ضعیفی دارند نیز از سوی وزارت نفت تأمین می‌شود. افزون بر این ۱۱۴ میلیارد تومان، ۵ میلیارد تومان هم در اختیار استانداری قرار می‌گیرد تا به عدالت بین شهرستان‌ها تقسیم شود.»

حمایت از ارتقای توان جوانان بومی: اوجی در این سفر درباره حمایت از اشتغال نیروهای بومی نیز با یادآوری اینکه وزارت نفت با هدف پرورش و سپس استفاده از نیروهای ماهر، از راه‌اندازی آموزشگاه فنی و حرفه‌ای و ارتقای سطح علمی و تخصصی جوانان منطقه حمایت می‌کند، عنوان کرد: «برای بهره‌مندی حداکثری از توان جوانان منطقه باشت، درخواست کردیم با سازمان فنی و حرفه‌ای استان و منطقه باشت ارتباط برقرار شود که وزارت نفت دوره‌های آموزشی برگزار کند تا پتروشیمی‌ها به‌دست جوانان منطقه راهبری شوند. ایجاد پارک پلی‌اتیلن در مناطق محروم نیز جزو برنامه‌های ماست.»

اهدای ۲ میلیون سرنگ به دانشگاه علوم پزشکی اهواز: ۲ میلیون سرنگ اهدایی شرکت ملی نفت ایران برای واکسیناسیون مردم استان خوزستان، دهم مهرماه از سوی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تحویل داده شد. این سرنگ‌ها بر اساس درخواست این شرکت، با موافقت وزیر نفت و از محل اعتبارات مدیریت نظارت بر عمران مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، از یک شرکت‌ خوزستانی تولیدکننده سرنگ خریداری و تحویل داده شد. پیش از این وزیر نفت در چارچوب انجام مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در مناطق نفت‌خیز، با خرید ۲ میلیون سرنگ ۲.۵ سی‌سی برای تسهیل و تسریع روند واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان موافقت کرده و دستور پیگیری داده بود.

خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی: امسال نیز شرکت ملی نفت ایران به‌منظور پذیرایی از زائران اربعین حسینی در بازگشت از کربلای معلی، موکب مرکزی شهدای صنعت نفت را در نقطه صفر مرزی ایران و عراق در مرز شلمچه برپا کرد. این موکب با همکاری و پشتیبانی شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، نفت و گاز اروندان و ملی حفاری برپا و پذیرای زائران کربلا ورودی از مرز شلمچه شد و شرکت متن نیز مسئولیت پذیرایی از زائران در مرز چزابه را به‌عهده داشت. بر اساس اعلام شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، روزانه ۷۰ دستگاه اتوبوس برای حرکت از شلمچه به اهواز از سوی نفت تخصیص یافته بود و در مدت بیش از یک هفته، موکب نفت خدمات ایاب و ذهاب و تغذیه را به زائران ارائه می‌داد، به‌طوری که با همکاری مدیریت عملیات غیرصنعتی مناطق نفت‌خیز، شرکت ملی حفاری ایران و شرکت نفت و گاز اروندان، روزانه بیش از ۱۲ هزار پرس غذا برای صبحانه، ناهار و شام و بیش از ۲۴ هزار بطری آب برای زائران تأمین و توزیع می‌شد.

گازرسانی به موکب‌های مستقر در مهران: شرکت گاز استان ایلام نیز در ایام عزاداری سالار شهیدان، گازرسانی به موکب‌های مستقر در پایانه مرزی مهران را در دستور کار داشت. بر اساس اعلام این شرکت، در ۶ ماه نخست امسال بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ متر شبکه توزیع گاز در شهرستان مهران اجرا شده که از این مقدار شبکه، ۶ کیلومتر برای گازرسانی به موکب‌های مستقر در پایانه مرزی مهران همسو با انجام مسئولیت‌های اجتماعی و خدمات‌رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) اجرا شده و افزون بر آن یک ایستگاه تی‌بی‌اس نیز نصب شده ‌است.
قول مساعد برای تأمین اعتبار تیم فوتبال پارس جنوبی: وزیر نفت ۱۶ مهرماه امسال در سفر مجدد به استان بوشهر، برای تأمین اعتبار تیم پارس جنوبی قول مساعد و دستور داد موضوع مدرسه فوتبال نوجوانان منطقه هم حل‌وفصل شود.

اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای استان بوشهر: اوجی در سفر استانی خود به استان بوشهر عنوان کرد: بیش از ۳۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان در این سفر استانی تعریف شده که بیشتر آنها در شهرستان جم و عسلویه اجرایی خواهد شد، همچنین به فرماندار و نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی قول دادیم که وزارت نفت ۷۰ میلیارد تومان (افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومانی که تاکنون تخصیص یافته) تا پایان امسال به پروژه تأمین آب از مرکز سیراف به شهرک‌های توحید و تندگویان که با مشارکت وزارت نیرو در دست اقدام است تخصیص دهد که ان‌شاء‌الله تکمیل شود و فاز نخست آن به بهره‌برداری برسد.

همراهی در تأمین هزینه‌های فرودگاه جم: وزیر نفت در سفر به استان بوشهر از برگزاری نشست مشترک با سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه خبر داد و گفت: بر این اساس ما هزینه‌های پشتیبانی و حفظ و نگهداشت پدافند غیرعامل فرودگاه جم را تقبل کرده‌ایم.

اعزام گروه کارشناسی به عسلویه: اوجی در سفر به استان بوشهر در میان مردم شهرستان جم گفت: پس از بازگشت به تهران یک تیم کارشناسی به عسلویه و جم می‌فرستم تا افزون بر بررسی قراردادها، بحث معیشت نیروها و طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این مناطق را پیگیری کنند. این گروه بحث معیشت و قراردادهای کارکنان حجمی در بخش‌های مختلف اعم از بخش خدماتی، پالایشگاهی و تعمیرات را بررسی می‌کنند، چراکه پرداختی پیمانکاران نیز از سوی مدیران باید به‌موقع صورت گیرد و تعللی در آن نباشد. پیرو وعده وزیر نفت مبنی بر اعزام گروه کارشناسی به استان بوشهر، هیئتی ۱۲ نفره به ریاست مدیرکل آموزش، برنامه‌ریزی نیروی انسانی و تحول اداری وزارت نفت برای بررسی مسائل شغلی، قراردادی و معیشتی کارکنان غیررسمی صنعت نفت راهی بوشهر شدند و بررسی و حل مشکلات کارکنان را در دستور کار قرار دادند. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در این زمینه با بیان اینکه حضور وزیر نفت در جمع کارکنان شهرستان جم بسیار تأثیرگذار بوده است، اعلام کرد: «بعضی از مشکلات کارکنان شهرستان جم با دستور وزیر نفت در کمتر از یک هفته حل شد.»

تلاش برای افزایش اشتغال‌زایی: به گفته وزیر نفت، پروژه‌های جدیدی در بخش فشارافزایی حوزه پارس جنوبی و توسعه میدان‌های مستقل گازی و نفتی استان (بالغ بر ۱۲ میدان) در حال تعریف است که با رونق گرفتن و شروع این پروژه‌ها، تحولی در اشتغال این منطقه ایجاد خواهد شد. اوجی این را هم گفت که برای ارتقای توانمندی‌های جوانان منطقه (عسلویه، جم و…)، به مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اختیار داده است با سازمان فنی و حرفه‌ای استان عقد قرارداد شود و هزینه‌ها را هم وزارت نفت تقبل کند تا جوانانی که توانایی لازم را دارند آموزش داده شوند و روزی برسد که همه نیروهای بومی منطقه به‌کار گرفته شوند.

اختصاص بیشترین اعتبار به استان بوشهر: در جریان سفر استانی وزیر نفت به استان بوشهر، بابک دارابی، مدیر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز نیز که وی را همراهی می‌کرد، گفت: وزارت نفت بالاترین اعتبار اجرای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی را به استان بوشهر اختصاص داده، به‌طوری‌ که ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ۳۶۰ پروژه در استان بوشهر اختصاص یافته که از این میزان ۳۴۴ میلیارد تومان براساس دستور وزیر نفت آماده تخصیص است و امیدواریم تا انتهای امسال براساس برنامه زمان‌بندی که تنظیم شده، بتوانیم ۳۳ پروژه از این پروژه‌ها را با اعتبار ۶۱ میلیارد تومان تکمیل و فاز نخست پروژه آب‌رسانی به شهر جم و روستاها و شهرک جم را نیز عملیاتی کنیم.

موافقت با استخدام «گرایی»: وزیر نفت پیرو کسب افتخار «گرایی»، ملی‌پوش کشتی فرنگی کشور در رقابت‌های جهانی نروژ، با درخواست استخدام وی در وزارت نفت موافقت کرد و دستور داد مراحل جذب او به‌سرعت انجام می‌شود.

اعتبار ۱۱۵۰ میلیارد تومانی برای استان فارس: وزیر نفت در ادامه سفرهای استانی، ۲۲ مهرماه وارد استان فارس شد و از تخصیص ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت به طرح‌های مسئولیت اجتماعی این استان خبر داد. به گفته اوجی، این اعتبار برای پروژه‌های رفاهی، آموزشی، بهداشتی و راه‌سازی در نظر گرفته شده که ۸۰۰ میلیارد تومان آن برای احداث جاده‌ها و ۲۵۰ میلیارد تومان آن نیز برای ۲۵۰ پروژه رفاهی، آموزشی و فرهنگی از جمله کمک به بیمارستان زینبیه شیراز و مجتمع حوزه فناوری (۱۵ میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است. در این سفر همچنین تصویب شد ۱۵ میلیارد تومان از اعتبارات وزارت نفت در حوزه مسئولیت اجتماعی برای افراد زیر پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و لوله‌کشی گاز خانوارهای زیر پوشش این سازمان‌ها اختصاص یابد.

فارس در مسیر سبز شدن: وزیر نفت در سفر به استان فارس اعلام کرد اتصال ۱۰۰ روستا و ۴۶۰ واحد صنعتی فارس به شبکه گاز تا پایان ۱۴۰۰ اجرایی خواهد شد و ان‌شاءالله تا نیمه نخست سال آینده، استان فارس جزو استان‌های سبز گازرسانی کشور می‌شود و هیچ روستایی در این استان از نعمت گاز بی‌بهره نمی‌ماند.

کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان اندیکا: در ادامه ایفای نقش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت، با تأکید محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، شرکت‌های نفتی تابع مستقر در استان خوزستان بسته‌ها و اقلام مورد نیاز مردم منطقه زلزله‌زده اندیکا را تأمین و ارسال کردند. از جمله آنکه کالاهای مورد نیاز زلزله‌زدگان شامل موکت، چادر، پتو، آب معدنی و بسته‌های معیشتی و دیگر اقلام مورد نیاز مناطق زلزله‌زده با کمک‌های بسیجیان و کارکنان مناطق نفت‌خیز جنوب تهیه و در دو کاروان به این مناطق ارسال شد. پایگاه مقاومت بسیج شهدای رمضان شرکت نفت و گاز اروندان نیز همسو با مسئولیت اجتماعی و همکاری با سپاه ناحیه خرمشهر، کمک‌های این شرکت شامل پتو، موکت، آب معدنی، قند، شکر، ابزار ساختمانی، ایزوگام و پلاستیک را به ارزش یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال به اندیکا ارسال کرد. به همت شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری و مسجدسلیمان نیز کمک‌هایی شامل مواد غذایی، پتو، تریلر کمرشکن، لودر، کامیون حمل سوخت، بیل مکانیکی، کامیون، جرثقیل، تانکر آب، بولدوزر، کمرشکن و… به منطقه ارسال شد و شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز ۴۰۰ بسته معیشتی برای ارسال به منطقه تهیه کرد. زمین‌لرزه ۵.۷ ریشتری ۱۲ مهرماه در حدفاصل استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خوزستان، افزون بر مصدومیت چند نفر، خسارت‌هایی به منازل، راه‌های روستایی و عشایر شهرستان اندیکا در شمال شرق استان خوزستان وارد کرده است. محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری ۲۴ مهرماه در سفر به استان خوزستان، در قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا در محل استانداری، از پیشتازی شرکت ملی نفت ایران در تخصیص اعتبار به طرح‌های مسئولیت اجتماعی این استان قدردانی کرد.

۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اندیکا، لالی و مسجدسلیمان: در نشستی که با حضور معاون اقتصادی رئیس‌جمهوری برگزار شد، محسن خجسته‌مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران هم که حضور داشت، از تعهد تخصیص حدود یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرهای اندیکا، لالی و مسجدسلیمان در زمینه‌ راه، مسکن، نوسازی و ترمیم مدارس با اولویت و بدون محدودیت خبر داد.

آغاز بهسازی جاده تمبی – چم‌فراخ: اواخر مهرماه، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان طرح بهسازی و بازسازی بخشی از جاده تمبی- چم فراخ را آغاز کرد. برای بهسازی و بازسازی این بخش از جاده که ۳۱۰۰ متر طول و ۷ متر عرض دارد، مبلغ ۳ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان هزینه، حدود ۲۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی، ۲۰۰۰ مترمکعب اساس و ۱۲۰ هزار مترمربع روکش آسفالت برآورد شده و با اجرای این پروژه، مشکلات عبور و مرور و دسترسی روستاهای چوب‌سرخ، چم‌فراخ، تمبی، پنبه‌کار، تلبمن، چهاربیشه و اکبرآباد بخش گلگیر مسجدسلیمان با جمعیتی حدود ۲ هزار نفر به مرکز شهرستان در این بخش از مسیر برطرف می‌شود. پیش از این، بخش نخست این جاده نیز به طول ۷۵۰۰ متر شامل عملیات خاکی، اجرای لایه‌های زیر اساس و اساس و عملیات روکش آسفالت آن به مساحت حدود ۴۲۰۰۰ متر مربع از سوی نفت اجرا و بهره‌برداری شده بود.

خدمت‌رسانی به اهالی لاوان: شرکت نفت فلات قاره ایران نسبت به نوسازی و نصب مجدد برج نور اسکله جبل‌بر دهکده لاوان اقدام کردند. این اقدام که مهرماه امسال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی نفت انجام شد، باعث می‌شود عملیات تخلیه و بارگیری لنج‌ها در زمان تاریکی هوا با داشتن نور کافی و امنیت و سهولت انجام شود. همکاران منطقه عملیاتی لاوان در اقدامی دیگر، ۲۵ مهرماه، نوجوان ۱۵ ساله‌ ساکن لاوان را که هیچ‌ علائم حیاتی مانند نبض، تنفس، فشار خون و… نداشت به درمانگاه شرکت نفت فلات قاره در منطقه منتقل کردند و در پی انجام موفق عملیات احیا، جان این نوجوان را از مرگ حتمی نجات دادند. در ادامه عملیات احیا و پس از ثابت شدن شرایط حیاتی بیمار، اعزام بیمار توسط بالگرد به مرکز مجهزتر در دستور کار قرار گرفت و این نوجوان به بیمارستان کیش اعزام شد.

آدرس منبع

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *