// // لیلی و فــــرزنــــــد خــاک - نفتاب
نفتآب
نفتآب

لیلی و فــــرزنــــــد خــاک

به گزارش خبرنگار شانا، هفته دفاع مقدس از فردا (دوشنبه 31 شهریورماه) آغاز و تا (یکشنبه ششم مهرماه) ادامه می باید. برای آنکه دیدگاهی نسبت موضع نفتی ها در یکسال گذشته در این زمینه پیدا کنیم، بد نیست به تاریخ یک ساله نفت در این زمینه نگاهی بیفکنیم.

وزیر نفت دولت روحانی نخستین روز کاری خود را با ادای احترام نسبت به سه شهید گمنام وزارت نفت آغاز کرد.

شهدای گمنام

گفتنی است که سه تن از شهدای گمنام دفاع مقدس سال 89 همزمان با سالگرد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور مدیران ارشد نفت و تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری در محوطه وزارت نفت برای همیشه آرام گرفتند.

دو تن از این شهدا در عملیات بیت المقدس در منطقه نهرخین به درجه رفیع شهادت نائل شدند و شهید دیگر در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به همرزمان شهیدش پیوست.

1367

اولین پیام دفاع مقدسی نفت در دولت یازدهم

زنگنه پارسال در نخستین پیام خود به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: ما در صنعت نفت در طی این مسیر وظیفه بزرگتر از روزهای پر حماسه دفاع مقدس بر دوش داریم که من اطمینان دارم با همدلی و همراهی شما خانواده بزرگ صنعت نفت می توانیم از این میدان نیز سربلند برآییم.

این روزها، یادآور ٨ سال استقامت و پایمردی ملتی است که وحدت و اتحاد، رمز پیروزیشان بود وایثار و ازخودگذشتگی کارآمدترین سلاح آنان.

وزیر نفت افزود: همان گونه که همه عزیزان می دانید صنعت نفت از ابتدای جنگ تحمیلی خط مقدم مقاومت و ایثار بود. دشمن که در صحنه نبرد توان رویارویی با رزمندگان دلاور ایرانی را نداشت، امکانات اقتصادی و تاسیسات صنعتی را هدف حملات ناجوانمردانه قرار داد.

دفاع مقدس

زنگنه در پیام پارسال خود یادآوری کرد: تاسیسات صنعت نفت از دکلهای حفار، کارخانه های تولید و فراورش نفت و پالایشگاهها گرفته تا مخازن ذخیره سازی و فرآورده و پایانه های صادرات نفت در همه آن سالها اصلی ترین آماج توپخانه ها ،هواپیماها و موشکهای دشمن بود تا شاید توقف این شاهرگ حیاتی اقتصاد، عزم استوار ملت ایران را در دفاع از دین و انقلاب و میهن سست کند، اما شما خواهران و برادران با حضور جهادگونه خود در صف مقدم تاسیسات صنعت نفت، نقشه های دشمن را نقش برآب کردید و با گذشتن از جان خود ضمن صیانت از این سرمایه های ارزشمند ملی، حسرت یک روز توقف تولید و قطع صادارت نفت را بر دل دشمن نشاندید.

دفاع مقدس2

وزیر نفت گفت: امروز سالها از آن روزهای سرشار از شور و حماسه می گذرد و ما به عنوان رهروان بیش از یکهزار شهید صنعت نفت و طلایه دار در آنها وزیر بسیجی محمدجواد تندگویان، بار این امانت گرانقدر را بر دوش داریم. وظیفه ای خطیر که ادای آن روحیه ای ایثارگرانه و بسیجی چون آن روزها را می طلبد.

زنگنه افزود: مسئولیت امروز ما تداوم مسیر پر افتخاری است که فرزندان ما در جبهه های دفاع مقدس ترسیم کردند و به یقین تلاش در این راه ما را به قله های سربلندی و افتخار خواهد رساند.

1361

وزیر نفت در انتهای پیام خود گفت: من ضمن گرامیداشت یاد شهیدان و تعظیم در برابر بزرگواریهای جانبازان، ایثارگران و خانواده های معظم شاهد، از تلاشهای بی دریغ شما خانواده صنعت نفت قدردانی می کنم و امیدوارم بنده و شما با مدد گرفتن از روح پر فتوح امام راه حل (ره) و در سایه حمایت و هدایت رهبر معظم انقلاب با تدبیر وتلاش، صنعت نفت را به مجموعه ای پویا، ارزش آفرین و نقطه امید برای فرزندان ایران اسلامی بدل کنیم.

معن

یادی از پدرشهید تندگویان

  وزیر نفت، شهریورماه پارسال در برنامه شب آفتابی شبکه تهران در گفتگوی خود در بیان خاطره‌ای درباره شهید تندگویان (وزیر نفت دولت شهید رجایی) گفت: ایشان تنها پسر پدرش بود. پدر ایشان وقتی جنازه پسرش را در عراق تحویل گرفت، گریه نکرد تا به خاک ایران رسید و تنها وقتی مطمئن شد که عراقیها دیگر حضور ندارند، گریه کرد تا دشمن گریه وی را نبیند و این کار ایشان من را بسیار متأثر کرد.

1367

وقت دفاع که ﺑﻮد او وزﯾﺮ جهاد ﺑﻮد

زنگنه بعد از همه اینها در جمع تعدادی از نمایندگان مجلس گفت: به هر شکل ممکن نفت صادر خواهیم کرد زیرا معتقدم شرایط کشور در زمان مذاکرات باید شرایط بعد از والفجر 8 هشت باشد.

 رمز عملیات والفجر 8 «یا فاطمه الزهرا» بود.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *