// // سفر به مسکو/ بیشتر از انتظار، حاصل شد - نفتاب
نفتآب
نفتآب
سفر به مسکو/ بیشتر از انتظار، حاصل شد

سفر به مسکو/ بیشتر از انتظار، حاصل شد

سفر به مسکو/ بیشتر از انتظار، حاصل شد

وزیر نفت صبح سه‌شنبه (۲۸ دیماه) با هدف گسترش روابط همکاری با روسیه، تهران را به مقصد مسکو ترک کرد. ترکیب مدیران نفتی همراه جواد اوجی، وزیر نفت حکایت از آن داشت توسعه بخش بالادستی صنعت نفت و گاز مهمترین اولویت هیئت ایرانی در مذاکره با شرکت‌های روسی خواهد بود. در مسکو اما چه گذشت؟ وزیر نفت می‌گوید: «به جرأت می‌گویم که یکی از پربارترین سفرها بود و بسیار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد.» در این سفر؛

** راه‌های گسترش مناسبات اقتصادی، رفع موانع بانکی، گمرکی و زیرساختی، تقویت همکاری تهران و مسکو در حوزه نفت و انرژی و سرمایه‌گذاری مشترک در طرح‌های زیربنایی انرژی مورد بررسی قرار گرفت.

** نقشه جامع و کامل همکاری با روسیه که از سوی ایران در بخش بالادست (توسعه میدان‌های نفت و گاز)، بخش پایین‌دست (توسعه پتروپالایشگاه‌ها و پتروشیمی) و همچنین انتقال تجهیزات و فناوری راهبردی صنعت نفت تدوین شده بود، مورد تأکید قرار گرفت.

** ایران با توجه به زیرساخت‌های موجود آمادگی خود را برای تجارت و سوآپ گاز از روسیه به ایران و دیگر کشورهای همسایه اعلام کرد، همچنین پیشنهادهایی در زمینه تبدیل گاز به ال‌ان‌جی و صادرات در قالب آن ارائه شد.

** مقرر شد از توان شرکت‌های روسی در ساخت تجهیزات و انتقال فناوری استفاده شود، همچنین پیشنهاد شد شرکت‌های دو کشور با تأسیس کارخانه مشترک در ایران و تولید تجهیزات، افزون بر استفاده در ایران، آن را صادر کنند.

** سرانجام چند سند مهم با روس‌ها برای توسعه میدان‌های نفت و گاز، پتروپالایشگاه و انتقال فناوری امضا شد که وزیر نفت معتقد است مردم آثار این توافق‌ها را به‌زودی خواهند دید.

سفر به مسکو/ بیشتر از انتظار، حاصل شد

آدرس منبع

اشتراک گذاری
برچسب‌ها:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *