// // تولید نفت سخت آمریکا می تواند سال آینده از کاهش قیمتها در امان بماند - نفتاب
نفتآب
نفتآب

تولید نفت سخت آمریکا می تواند سال آینده از کاهش قیمتها در امان بماند

 به گزارش نشریه پترولیوم اینتلیجنس ویکلی، اگرچه در پی کاهش شدید بهای نفت، بسیاری از شرکتهای مستقل آمریکایی در تلاش برای کاهش یا حفظ هزینه های سرمایه ای خود در سال آینده هستند، هنوز دست به اقدام فوری نزده اند زیرا عوامل متعددی وجود دارد که می تواند سبب بالا رفتن تولید نفت آمریکا، دست کم در سال آینده شود که در این صورت با تداوم نوسان قیمتها در بازه 70 تا 80 دلار، سال 2016 میلادی می تواند نزدیکترین نقطه عطف مهم در تولید نفت آمریکا باشد. 

با سرمایه گذاری مجدد شرکتهای مستقل آمریکایی با صرف کل جریان نقدی حاصل از سود عملیاتی خود، افت قیمتهای نفت به طور اجتناب ناپذیری سبب کاهش هزینه ها می شود. با این حال، شرکتهای اکتشافی و تولیدی کوچکتر پیش بینی می کنند که با تمرکز دوباره حفاریها بر مناطق پرسودتر و همچنین سود مداوم شرکتها از عملیات کم هزینه تر، تولید در سال آینده افزایش می یابد.  

جریانهای نقدی حاصل از مازاد تولید می تواند بخشی از تأثیر کاهش درآمدهای نفتی را جبران کند. بر اساس محاسبات این نشریه، با این که بخش بالادستی آمریکا از هزاران شرکت تشکیل شده، اما در حدود 43 درصد از تولید داخلی نفت این کشور متعلق به 15 تولیدکننده بزرگ است که در ماههای آینده نیز می توانند تولیدات تازه ای را از خلیج مکزیک و میدانهای ساحلی به همراه داشته باشند.

مهارت مالی مربوط به این گروه باید به حفظ بخش قابل توجهی از تولید ملی آمریکا کمک کند و این شرکتها به سرعت در تولید نفت سخت اقدام می کنند.

بازارهای اعتبار و بدهی نقدی با سرعت زیادی هزینه توسعه انرژی آمریکا را تأمین و رونق نفت سخت این کشور را میسر کرده اند. با این حال با وجود بدهی معوق قابل توجه تولیدکنندگان که بخش زیادی از آن اوراق قرضه با بازده بالاست، این صنعت همچنان سودآور به نظر می رسد. اوراق انرژی با بازده بالا همزمان با قیمتهای نفت به شدت تغییر یافته اند اما بانکداران و تحلیلگران اقتصادی نسبت به میزان نقدینگی یا سرمایه گذاری در این صنعت در سال 2015 میلادی نگران نیستند.

استیو وود، مدیرعامل موسسه مودیز، گفت که نقدینگی در این صنعت در مقایسه با سالهای پیش از بحران مالی سال 2008-2009 همچنان بسیار بهتر خواهد بود و شاید تنها پنج تا 10 درصد از تولیدکنندگان تحت تأثیر تداوم کاهش قیمتهای نفت قرار گیرند.

بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند که بر خلاف این شرایط، تولید نفت خام آمریکا در سال آینده همچنان به رشد قابل توجه خود ادامه می دهد. یک دلیل این است که نفت سخت حوزه های ایگل فورد و باکن در ایجاد بعضی هزینه های با قیمت سر به سری پایینتر در این صنعت نقش دارد، این در حالی است که زیرساختهای موجود و قابل توجه این حوزه ها نیاز به مخارج سرمایه ای به منظور ورود تولید به بازار را کاهش می دهند.

افزون بر این، تحلیلگران موسسه سیتی گروپ بر این باورند که از آنجا که تولیدکنندگان ابتدا چاههای برنامه ریزی شده با تولید کمتر را کنار می گذارند، حتی کاهش دوبرابری شمار دکلهای حفاری آمریکا تأثیر کمی بر تولید خواهد داشت. شمار دکلهای حفاری آمریکا در بخش خشکی این کشور نسبت به بالاترین تعداد آن، تنها دو درصد کاهش یافته اما این موسسه معتقد است که برای افت رشد تولید در سال آینده به کاهش 40 درصدی یا بیشتر نیاز است. 

موسسه گلدمن ساکز و اداره اطلاعات آمریکا نیز پس از بازبینی گزارش خود بر اساس افت قیمتهای نفت، پیش بینی می کنند که تولید نفت آمریکا در سال 2015 میلادی 650 هزار تا 850 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *