// // تثبیت سطح تولید نفت اوپک با تغییرات اقلیمی همسویی دارد - نفتاب
نفتآب
نفتآب

تثبیت سطح تولید نفت اوپک با تغییرات اقلیمی همسویی دارد

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، محمد صادق جوکار، کارشناس انرژی ایرانی، هشدار داد که سیاست عربستان ممکن است منجر به فاجعه زیست محیطی شود.

وی گفت: اگر عربستان به رکوردشکنی‌های تولید نفت خود ادامه دهد حتی برنامه فریز نفتی اوپک نیز به افزایش قیمت این کالا کمک نخواهد کرد.

جوکار تاکید کرد: اگر قیمت‌های جهانی نفت کاهش یابد، پایین نگاه داشتن سطح انتشار گاز دی‌اکسید کربن به چالش بزرگی برای برخی کشورها بدل خواهد شد.

گروه‌های دوستار محیط زیست هشدارهای زیادی در این باره داده‌‌اند و روشن است که افت قیمت نفت خام مانعی بر سر راه استفاده از انرژی‌های سبز به شمار می‌آید.

تثبیت سطح تولید نفت در عربستان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس در حال بی اهمیت شدن است. این در حالیست که پیامدهای تغییرات اقلیمی هنوز به طور عمیق مورد بحث قرار نگرفته است.

صنعت انرژی و محیط زیست به هم مرتبط هستند، به طوری که اگر قیمت نفت و گاز کاهش یابد، انرژی‌های تجدیدپذیر جایگزین، به علت قیمت‌های بالاتر غیر اقتصادی خواهند شد.

دسامبر سال گذشته میلادی رهبران ارشد و نمایندگان کشورهای مختلف جهان در نشستی که در پاریس برگزار شد برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی توافقت کردند که افزایش گرمایش زمین را کمتر از دو درجه سلسیوس (3.6 درجه فارنهایت) نگه دارند.

این کارشناس انرژی گفت: در چنین شرایطی که سطح تولید نفت برخی کشورها مانند عربستان رکورد شکنی می‌کند و انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز به جایگاه نفت و گاز دست نیافته است، عمل کردن به توافق پاریس بسیار دشوار خواهد بود.

پانزدهمین نشست مجمع بین‎المللی انرژی
قرار است در روزهای ٢۶ تا ٢٨ سپتامبر (۵ تا ٧ مهر) در الجزیره برگزار شود و
وزیران، مسئولان ارشد، مدیران شرکت‎ها، نمایندگان نهادهای بین‎المللی و
کارشناسانی از ٧٢ عضو این نهاد، در آن حضور خواهند داشت.

در حاشیه این مجمع، نشست مشورتی با حضور اعضای اوپک و غیر اوپک با هدف دستیابی به توافق بر سر تثبیت سطح تولید نفت برگزار خواهد شد، اگرچه بسیاری از تحلیلگران رسیدن به این توافق را اکنون دور از انتظار می‌بینند.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *