// // خلاصه اهم اخبار روز پایانی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت - نفتاب
نفتآب
نفتآب

خلاصه اهم اخبار روز پایانی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

به گزارش شانا، بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش وپتروشیمی (چهارشنبه، ١۶ اردیبهشت ماه) با حضور مقامهای رسمی، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، بیژن زنگنه، وزیر نفت، مدیران شرکتهای تابعه وزارت نفت و فعالان داخلی و خارجی صنعت نفت در محل نمایشگاههای بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد.
تقویت ساخت داخل با اتکا بر اصول اقتصاد مقاومتی، شعار امسال نمایشگاه اعلام شده و بیش از ١٢٠٠ شرکت داخلی و ۶٠٠ شرکت خارجی از ٢٩ کشور در فضایی به وسعت ۵٠ هزار مترمربع در آن حضور داشتند.
در بیستمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، هیئتهای تجاری و اقتصادی نروژ و لهستان و کشورهایی همچون ایتالیا، چین، آلمان، امارات، هند، ترکیه، روسیه، فرانسه، بلژیک، انگلستان، سنگاپور، موناکو، کره جنوبی، اوکراین، اسپانیا، اتریش، قزاقستان و سوییس به صورت شرکت یا پاویون حاضر شدند.
خلاصه اهم اخبار روز پایانی، شنبه، 19 اردیبهشت ماه به این شرح است:

افتتاح دفتر نمایندگی شرکت ایتالیایی سکو در آینده نزدیک
ماسیمو اورینی (Massimo Orini) مدیر فروش و بازاریابی شرکت سکو(Seko) گفت: این شرکت قصد دارد دفتر نمایندگی خود را در آینده نزدیک در ایران افتتاح کند.
این شرکت به تولید پمپهای گازی با استاندارد API۶٧۴ و API۶٧۵ برای تزریق مواد شیمیایی مورد نیاز در حوزه فرآوری نفت و گاز و محصولات شیمیایی می پردازد.

ایران با اتکا به قواعد بازار و متخصصان داخلی، سهم خود را از بازار نفت می ستاند
سید سعید حیدری طیب عضو کمیسیون انرژی، بااشاره به برنامه ساخت ١٠ گروه کالای صنعت نفت در داخل کشور گفت: با نهایی شدن این برنامه، بخشی از سازندگان داخلی تقویت می شوند. با این وجود، سازندگان باید کیفیت و زمان را در تولیدات خود مدنظر قرار دهند.

رئیس شرکت ایتالیایی: ایران می تواند جایگاه قبلی خود را به دست آورد
فردیناندو بادا، رئیس شرکت ایتالیایی نفت تک اظهار داشت: انگیزه حضور این شرکت که نخستین بار به بازار ایران آمده است، انتقال تکنولوژی است.

تحقق بیش از صددرصدی برنامه تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب
بیژن عالیپور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: تولید نفت خام در این شرکت پارسال به میزان ١٠٠,۴ درصد برنامه مصوب محقق شد.
وی افزود: نتیجه این دستاورد از این نظر مهم است که میانگین تولید امسال نیز نسبت به سال قبل افزایش یافته و شاهد افزایش توان تولید در پایان اسفندماه ٩۴ خواهیم بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت: سازندگان داخلی نقش خود را در بازارهای خارجی پررنگ کنند
محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، با تاکید بر این که سازندگان داخلی نقش خود را در بازارهای خارجی پررنگ کنند، گفت: کارهای نشده بسیاری توسط سازندگان داخلی وجود دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بر برنامه ریزی سازندگان داخلی برای صادرات محصولات خود به بازارهای هدف نیز تاکید کرد و گفت: کشورهای منطقه، بازارهای هدف خوبی برای صادرات محصولات هستند.
وی در توضیح گفت: کشور عراق در حال توسعه بوده و بازار هدف خوبی است، ترکمنستان، مالزی، اندونزی و … دیگر بازارهای هدف، سازندگان داخلی به شمار می آیند.

اجرای فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی از دید تاسیسات دریایی به پایان رسیده است
غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی با بیان این که این شرکت به تعهدهای خود در مقابل اجرای فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی عمل کرده است، گفت: اجرای بخش دریایی این فاز از دید شرکت تاسیسات دریایی به پایان رسیده است.

پیشرفت بخش پالایشگاهی فاز ١٩ از مرز ٨٠ درصد گذشت
محمدجواد شمس، مدیرعامل شرکت پتروپارس، گفت: با توجه به این که حفاری فاز ١٩ تا پایان خردادماه به پایان رسیده و پیشرفت بخش پالایشگاهی هم از مرز ٨٠ درصد گذشته است؛ امسال دو ردیف شیرین سازی این پالایشگاه وارد مدار تولید می شوند.

ایران عرصه ای ممتاز برای همکاری
سلطان اف، نمایندگان شرکت نفت دولتی سوکار آذربایجان که در نمایشگاه بیستم حضور داشت، این رویداد را بسیار مهم ارزیابی کرد.

توسعه جایگاههای با ابعاد کوچک در کلانشهرها با اولویت تهران
محمدرضا مظلومی، مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کشور احداث جایگاههای عرضه فرآورده های نفتی را با ابعاد کوچک در کلانشهرها، با اولویت کلانشهر تهران دنبال می کند.
وی افزود : شرکت ملی پخش در نظر دارد با هماهنگی شهرداری و با سرمایه بخش خصوصی یکصد جایگاه با ابعاد کوچک را در تهران احداث کند.

قرارداد مجتمع گاز پارس جنوبی با ۴ شرکت داخلی امضا شد
شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی با چهار شرکت داخلی قراردادی به ارزش ٨,٧ میلیارد تومان امضا کرد.

افزایش ٢,٧ میلیارد مترمکعبی تولید گاز نسبت به برنامه تکلیفی سال ٩٣
سلبعلی کریمی، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از تحقق ١٠٣ درصدی تولید تکلیفی این شرکت در سال ٩٣ خبر داد و گفت: تولید گاز این شرکت نسبت به برنامه تکلیفی سال ٩٣، ٢,٧ میلیارد مترمکعب بیشتر بود.
مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی گفت: استقبال شرکتهای خارجی برای حضور در صنعت نفت حاکی از این است که ایران بازاری نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد.

دعوت از ۴ پالایشگاه نفت برای تبیین برنامه های نوسازی
شهاب الدین متاجی، مشاور وزیر نفت و مدیر برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی از تبیین برنامه برای اصلاح و نوسازی چهار پالایشگاه نفت کشور خبر داد.
وی افزود: به همین منظور در مرحله نخست با توجه به امکانات موجود و اولویتهای سرمایه گذاری،چهار پالایشگاه تبریز، آبادان، بندرعباس و تهران به منظور تبیین برنامه های اصلاحی در دستور کار و بررسی قرار می گیرند.

نماینده شرکت آلمانی: باقی ماندن یا لغو تحریمها تاثیری در آغاز فعالیت ما در ایران ندارد
هوبرتز انگلس نماینده شرکت شافر تکنولوژی آلمان در خصوص فعالیتهای این شرکت گفت: ما یک شرکت تولیدی خصوصی از آلمان هستیم که بیش از ۵٠ سال است که در زمینه تولید ماشین آلات صنعتی فعالیت داریم و در زمینه فناوری و خرید و فروش ماشین آلات صنعتی و نفتی یک شرکت پیشرو به شمار می آییم.
وی در پایان اظهارات خود تصریح کرد: چه تحریمها برداشته شود و چه باقی بماند شرکت ما فعالیت خود را در ایران آغاز خواهد کرد و در این کشور فعالیت خواهد داشت.

شرکتهای معتبر خارجی زیادی منتظر رفع تحریمها هستند
سعید حافظی مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: تعداد زیادی از شرکتهای خارجی حتی به عنوان مراجعه کننده به دنبال فضایی برای ارزیابی شرایط هستند تا پس از رفع تحریمها پیشنهادهای خوب خود را اعلام کنند.

مدیرعامل پایانه های نفتی ایران: سهم ساخت داخل را در همه پروژه ها به ٧٧ درصد رسانده ایم
سید پیروز موسوی مدیرعامل پایانه های نفتی ایران نمایشگاه را فرصت تعامل شرکتهای داخلی برای دستیابی به دانش و فناوری ارزیابی کرد و گفت: سهم ساخت داخل را در همه پروژه ها به ٧٧ درصد رسانده ایم.

شرکت ایزوایکو: سه پایه سکوهای فاز ١۴ پارس جنوبی در آستانه نصب
شرکت ایزوایکو، اعلام کرد: باتوجه به این که هرچهار جکت فاز ١۴ نصب شده، سه پایه سکوهای این فاز نیز بزودی نصب خواهد شد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت: آزادی خرید نفت ایران جایگزین آزادی فروش شود
سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: اصرار ما این است که در مذاکرات هسته ای، آزادی خرید نفت ایران به جای آزادی فروش نفت ایران درج شود.
مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درباره مقدار کنونی فروش نفت خام ایران گفت: فروش نفت براساس بودجه و آنچه خریداران نفت که هم اکنون تعداد معدودی از پالایشگران سنتی اجازه خرید نفت ایران را دارند، بیش از یک میلیون بشکه در روز است.
قمصری با بیان این که بخش خصوصی ما هم اکنون به دنبال این است که نفت را با قیمتی ارزانتر از ما خریداری کند و با ٢ دلار بیشتر بفروشد، تصریح کرد: این موضوع نمی تواند نشانگر توانایی بخش خصوصی در تجارت جهانی انرژی باشد و آنها باید بپذیرند که در بازار ریسک کنند و تنها به دنبال واسطه گری و دلالی نباشند که بدون شک اگر این گونه باشد در بازار انرژی نقشی نخواهند داشت.

صرفه جوبی بیش از ١٠ میلیون دلاری با ساخت توربین در داخل
جعفر رحمان نیا مدیرعامل شرکت نصب نیروی ایران گفت: ساخت ۴٢ توربین از سوی یک شرکت ایرانی علاوه بر بومی کردن ساخت آن در کشور سبب صرفه جویی ارزی بیش از ١٠ میلیون دلاری شده است.

ایران ۵ جایگاه سی ان جی در عراق می سازد
امیر وکیل زاده مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی کشورگفت: پنج جایگاه گاز طبیعی فشرده ( سی ان جی ) در کشور عراق با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.

شرکت اوکراینی: تحریم نمی تواند بر روابط ما با ایران تاثیر داشته باشد
یوجین والگوف مدیر بخش بازاریابی و توسعه شرکت اوکراینی ZORYA-MASHPROEKT گفت : تحریم نمی تواند بر روابط ما با ایران تاثیر داشته باشد.
شرکت ZORYA-MASHPROEKT یکی از  تولیدکنندگان مشهور توربینهای گازی است و انواع توربینهای گازی تا قدرت ٢۵٠ مگاوت را تولید می کند.

شرکت اسپانیایی: بازار ایران بزرگترین و جذاب ترین بازار نفت و گاز منطقه است
خوان لوپز دوریگا، مدیرعامل شرکت اسپانیایی برگه بازار ایران را متفاوت از دیگر کشورهای منطقه دانست و تاکید کرد: حضور در بازار ایران بسیار برای ما جذاب است و همچنین حضور در ایران دسترسی ما را به دیگر بازارها  گسترش می دهد.
وی همچنین یادآور شد که شرکت برگه ارائه دهنده خدمات لجستیکی و حمل و نقل دریایی است.

بازاریابی برای صادرات روزانه ١٢٠ میلیون لیتر مازوت مازاد کشور آغاز شد
عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت: با اختصاص گاز تولیدی فازهای جدید پارس جنوبی به جای سوخت مایع از مصرف ١٢٠ میلیون لیتر در روز مازوت جلوگیری شده و این مهم فرصت خوبی برای صادرات این محصول فراهم کرده است.
وی افزود: سرمایه گذاران می توانند برای طرحهایی چون کاهش شدت انرژی، کیفیت محصولات و … از فرصتهای این قانون استفاده و تا سقف یکصد میلیارد  و ۵٠ هزار میلیارد تومان بهره مند شوند.
وی به دو کشور برزیل و هند به عنوان درخواست کنندگان همکاری با ایران در زمینه امور  پالایشگاهی اشاره کرد و گفت: به همین منظور در حال مذاکره برای انجام طرحهای بهسازی و توسعه ای در کشورهای مذکور هستیم.

آمادگی شرکت ملی پخش برای انتقال فناوری کارت هوشمند سوخت به بیرون مرزها
محسن روحانی مدیر سامانه کارت هوشمند سوخت شرکت ملی پخش فراورده های نفتی ایران گفت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با همکاری بخش خصوصی آماده انتقال تجربیات خود در زمینه ایجاد سامانه کارت هوشمند سوخت در دیگر کشورهاست.

آخرین جکت فاز ١۴ نصب شد
مجید شاملو، مدیر پروژه فاز ١۴ در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی از نصب آخرین جکت فاز ١۴ پارس جنوبی طی چهار روز گذشته خبر داد.

شرکت ترکیه ای: ایران همواره اولویت شرکت ما برای فعالیت بوده است
عبدالقدیر توتونچو نماینده شرکت تپه کیمیای ترکیه درباره بازار ایران و نحوه همکاری این شرکت در کشورمان تصریح کرد: ایران برای ما یک بازار فوق العاده است. ما امیدواریم با برداشته شدن تحریمها در بازار ایران حضور یابیم. در این صورت اقتصاد ایران نیز بهبود خواهد یافت و در عین حال همکاری شرکت ما نیز با ایران گسترش خواهد یافت.

شرکت آلمانی هارتمن: لغو تحریمها باعث آسانتر شدن فعالیت ما در ایران خواهد شد
عباس طالقانی مسئول شرکت سیماقند که نماینده شرکت هارتمن آلمان در ایران است گفت: این شرکت ٣۵ سال است که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارد و در ایران نیز بین ١٠ تا ١۵ سال است که در پالایشگاههای تهران و تبریز و پتروشیمی بندر امام فعالیت می کند.

مدیرعامل مجتمع پارس جنوبی: بهره برداری از ٣ پالایشگاه تا پایان امسال
مسعود حسنی مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، گفت: هم اکنون پنج پالایشگاه در این مجتمع در حال فعالیت هستند که تا پایان امسال سه پالایشگاه دیگر نیز وارد مدار خواهد شد و قرار است این تعداد به ١۴ پالایشگاه افزایش یابد.
در نمایشگاه بیستم، مجتمع گاز پارس جنوبی قرارداد تامین الکترو موتور ضد انفجار ١٢٠٠ کیلووات با شرکت چمکو ، قرارداد تامین قطعات یدکی پمپهای گریز از مرکز با شرکت ویرا، قرارداد خرید مولکولارسیو با شرکت گهر سرام و همچنین قرارداد خرید مولکولارسیو را با شرکت نیتل پارس امضا کرد.

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران: بانک مرکزی مشکلات بانکی فروش نفت را حل کند
سید محسن قمصری مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: ما هم اکنون مشکلات فروش نفت اعم از بیمه و کشتیرانی را حل کرده ایم و امیدواریم بانک مرکزی نیز مشکلات بانکی را حل کند.

کاهش ٣٠ درصدی هزینه های خوردگی
سند مدیریت خوردگی از سوی پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه روز پایانی بیستمین نمایشگاه نفت بومی و رونمایی شد.

ابطال نزدیک به ۶ میلیون قطعه کارت سوخت در سامانه هوشمند
به گفته محسن روحانی مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، از شروع طرح ابطال کارتهای غیر فعال که شمار کارتهای آن به رقم ٢۴,۵ میلیون قطعه می رسید، نزدیک به ۶ میلیون قطعه کارت سوخت از مدار استفاده خارج شده و هم اکنون شمار کارتهای سوخت فعال کشور به ١٨.۵ میلیون قطعه رسیده است.

افزایش حمایت از سازندگان داخلی فازهای پارس جنوبی
محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت از سازندگان ایرانی و تامین کنندگان تجهیزات و کالاهای مورد نیاز در پارس جنوبی حمایت می کند.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *