// // خلاصه اخبار مهم اولین روز نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در تهران - نفتاب
نفتآب
نفتآب

خلاصه اخبار مهم اولین روز نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در تهران



Normal
0
false
false
false
EN-US X-NONE AR-SA












MicrosoftInternetExplorer4













به گزارش شانا، هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به عنوان بزرگ ترین نمایشگاه حوزه صنعت نفت خاورمیانه با پیام “تجلی حماسه اقتصادی در نهضت جهاد خودکفایی صنعت نفت ایران” با  حضور یک هزار و صد شرکت ایرانی و خارجی، به طور رسمی گشایش یافت. خلاصه اهم اخبار روز اول نمایشگاه به شرح ذیل است:

 

رحیمی: سیل تحریمها تبدیل به سدی برای آبیاری بهینه صنعت در کشور شد

معاون اول رئیس جمهور در آیین افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: ارز نفتی از چرخه اقتصاد کشور خارج می شود.

محمدرضا رحیمی  افزود:  تحریم ها مانند سیلی عظیم جریان  پیدا کردند که خوشبختانه  با درایت متخصصان ، مسئولان و ملت شریف ایران، این سیل تبدیل به آب پشت سد برای آبیاری بهینه صنعت در کشور شد.

وی ادامه داد: ما با توجه به درخشش در عرصه های مختلف صنعت و همچنین توسعه تجهیزات صنعت نفت  می توانیم به زودی شاهد خداحافظی ارز حاصل از صادرات نفت در عرصه اقتصاد باشیم.

رحیمی افزود: کشورهای استکباری به خیال خودشان فروش بنزین هواپیما به ایران را تحریم کردند، اما توانستیم در داخل کشور سوخت هواپیما تولید کرده و حتی به برخی کشورهای تحریم کننده بفروشیم.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم ٧٠ درصد ازاحتیاجات  وزارت نفت را از طریق تولید داخلی تامین کنیم و در این دوران توانستیم پیوند ناگسستنی بین دانشگاه و وزارت نفت برقرار کنیم.

 

وزیر نفت: وابستگی به خارج را در پارس جنوبی از 90 درصد به 50 درصد کاهش دادیم

در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هجدهم مهندس رستم قاسمی؛ وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: امروز سازندگان و پیمانکاران ایرانی با پیشه کردن شعار “ما می توانیم” گام های بلندی را برای خودکفایی برداشته اند.

قاسمی ایران را یکی از بزرگترین کشورهای دارنده ذخایر هیدروکربوری در جهان دانست و تاکید کرد: ایران می تواند به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان مطمئن انرژی در جهان در سالهای آتی نیز نقش مهمی ایفا کند.

وی با تأکید براین که در آینده نه چندان دور جشن عدم وابستگی صنعت نفت به خارج را برگزار خواهیم کرد، گفت: امروز صنعت نفت نقش راهبردی در حوزه تولید و توسعه کشور دارد به نحوی که با ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی  در واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی میزان اشتغال زایی و کسب درآمد افزایش پیدا می‌کند.

قاسمی به ساخت ٧٠ واحد پتروشیمی در کشور اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از این واحدها ظرفیت تولید پتروشیمی در کشور به بیش از ١٣٠ میلیون تن در سال می‌رسد.

وی با بیان این که در حال حاضر روزانه نزدیک به ٧٠٠ میلیون مترمکعب گاز در کشور تولید می‌شود، تأکید کرد: این رقم تا پایان برنامه پنجم به بیش از یک میلیارد و ۴٧٠ میلیون متر مکعب در روز می‌رسد که علاوه بر بهره‌مندی مردم از این نعمت خدادادی، برنامه توسعه صادرات گاز به بسیاری از کشورهای همسایه را نیز در دست بررسی داریم.

قاسمی به حضور گسترده پیمانکاران و صنعتگران داخلی در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت اشاره کرد و افزود: با حضور همه جانبه این تلاشگران است که موفق شدیم سال گذشته میزان وابستگی به خارج را در پارس جنوبی از ٩٠ درصد به ۵٠  درصد کاهش دهیم.

وی رقم سرمایه‌گذاری صنعت نفت در سال گذشته را ٣٠ میلیارد دلار اعلام کرد و افزود: در سال گذشته موفق شدیم بسیاری از پروژه های شاخص مانند طرح توسعه پالایشگاه شازند را به بهره‌برداری برسانیم.

قاسمی در باره آثار تحریم بر صنعت نفت گفت: حضور فعال صنعتگران ایرانی در عرصه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نمایشگاه هجدهم در کنار رقبای خارجی خود نماد بارزی از شکست تحریم های بین المللی و رشد قابل توجه صنعت‌گران ایرانی در عرصه صنعت نفت است.

 

وزیر صنعت: در سال 2012 تجارت ایران با اروپا از 14 به 5 درصد کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: امروز نمایشگاه هجدهم صنعت نفت فرصتی برای رقابت میان شرکت های ایرانی با رقبای خارجی خود است و می تواند توانمندی های سازندگان و صنعتگران ایرانی را به جهانیان نشان دهد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کاهش واردات کالا و ایجاد فرصت برای تولیدکنندگان داخلی به ویژه برای تولیدکنندگان اولویت ١٠ کالایی، یکی از اثرات مثبت تحریم ها بود که سبب شد تولیدکنندگان ایرانی با تکیه بر توانایی های خود اقدام به تولید کالاها و تجهیزات مورد نیاز کشور کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: مدیریت صادرات مواد اولیه و به طور مشخص فراورده های پتروشیمی یکی از نقاط مثبت فعالیت در سال گذشته بود و محصولات پتروشیمی به سمت صنایع پایین دستی سوق داده شد و در نهایت صنایع تکمیلی با ارزش افزوده بالا به خارج از کشور صادر شد.

وی با بیان اینکه در سال ٢٠٠۶ میلادی، ٨٢ درصد از صادرات ایران به کشورهای آسیایی بوده گفت: ١۴ درصد نیز صادرات ما به اروپا بود اما در سال ٢٠١٢ این روند تغییر کرد و تجارت ما به اروپا به ۵ درصد کاهش یافت و صادرات به آسیا نیز به ٩٢ درصد رسید که این امر نشان می دهد مسیر تجارت جابه جا شده ولی مبادلات ما با دیگر کشورها گسترش یافته است.

وی با اشاره به حضور گسترده سازندگان ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در نمایشگاه گفت: چرخش مالی در تجارت ماشین آلات سالانه ٢ هزار میلیارد دلار در جهان است و ایران نیز به جمع تولیدکنندگان و صادرکنندگان این ماشین آلات پیوسته است.

 

رویور : هجدهمین نمایشگاه نفت تجلی حماسه اقتصادی در منظر جهاد خودکفایی ایران است

مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت گفت: این نمایشگاه تجلی حماسه اقتصادی در منظر جهاد خودکفایی ایران است.

اسحق رویور ضمن اشاره به مشارکت بیش از یک هزار و صد شرکت ایرانی و خارجی از کشورهای ۵ قاره جهان از جمله ایتالیا، آلمان، اوکراین، ارمنستان، آفریقای جنوبی، روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلیس، روسیه، ژاپن، سوئیس، هلند، امارات، سنگاپور، آذربایجان، بولیوی، کرواسی، ترکیه، عربستان، کانادا، اتریش و هند در فضائی به گستره ۴٢ هزار مترمربع این حضور را نشانه ای روشن و گویا از اهمیت این رویداد بین المللی در جهان صنعتی امروز دانست.

 

مدیر عامل بورس انرژی: نمایشگاه صنعت نفت راه را برای جذب سرمایه های سرگردان جامعه هموار می کند

مدیر عامل بورس انرژی، با بیان اینکه  نفت وگاز ثروت ملی ملت ایران هستند، گفت: برگزاری نمایشگاه می تواند به آگاهی  بیشتر مردم از محصولات نفتی و نحوه استفاده و تخصیص منابع ملی بیانجامد و در پی آن سرمایه های بیشتری در این حوزه جذب شود.

شاپور محمدی افزود: جذب سرمایه های بیشتردراین حوزه می تواند به بهره مندی بیشتر از میادین نفتی بیانجامد و با اتکا به منابع مالی مردم، اقدامات سازنده و مفیدی به منظور رشد کشور مهیا شود.

به گفته  محمدی، آگاهی مردم از جذابیت های حوزه نفت می تواند علاوه بر جذب سرمایه ها فرصت خوبی برای سرمایه گذاران انفردای محسوب شده و راه را برای جذب سرمایه های سرگردان جامعه هموار کند.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: نمایشگاه بین المللی نفت ویترین کارکرد نظام در حوزه انرژی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این که برگزاری نمایشگاه بین المللی نفت نشان از سیاست فعال نفتی است، گفت: این رویداد، ویترین مناسبی از کارکرد نظام در بخش نفت است.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بازدید سیاست گذاران، متخصصان و مردم از نمایشگاه نفت را موجب غنای هر چه بیشتر این رویداد نفتی دانست و گفت: هر چند تحریم های نظام سلطه به رهبری آمریکا برخی محدودیت ها به خصوص در حوزه نفت را برای کشور ایجاد کرده اما در مقابل در حوزه اقتصاد به توان داخلی رجوع شده است.

 

سفیر تاجیکستان: برای مشاهده دستاوردهای متخصصان ایرانی پس از تحریم ها آمده ام

سفیر تاجیکستان با ابراز رضایت از همکاری های ایران و تاجیکستان در زمینه انرژی، آینده روابط دو کشور را در این زمینه «عالی» ارزیابی کرد.

دولتعلی حاتم اف که برای سومین بار در نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی حاضر می شود، تصریح کرد: امسال برای مشاهده پیشرفت ها و دستاوردهای تازه مردم و متخصصان ایرانی پس از تحریم های غربی از این نمایشگاه دیدن می کنم.

 

نیکزاد: ظرفیت تولید نفت خام ایران روزانه ۴,٢ میلیون بشکه است

مهندس علیرضا نیکزاد رهبر در جمع خبرنگاران خارجی اعلام کرد: ظرفیت کنونی تولید نفت خام ایران چهار میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه در روز است و ما هم اکنون به اندازه نیاز بازار های جهانی نفت عرضه می کنیم.

سخنگوی وزارت نفت همچنین درباره بهای مطلوب نفت در بازارهای جهانی گفت:  بهای نفت خام ١٠٠ تا ١٢٠ دلار برای هر بشکه مطلوب است.

 

قلعه بانی: تحولی بزرگ در بخش ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت ایجاد شده است

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از ایجاد تحولی بزرگ در بخش ساخت کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت در کشور خبر داد و گفت: امروز به همت سازندگان داخلی بیش از ٧٠ درصد کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، در داخل کشور تولید می شود.

احمد قلعه بانی گفت: امسال شاهد حضور فعال شرکت های مختلف داخلی و خارجی با تنوع بالا از قبیل توسعه دهندگان محصول و سازندگان تجهیزات، در نمایشگاه هستیم.

 

سودانی: تحقق خودکفایی همه جانبه،پیام اقتصادی نمایشگاه صنعت نفت

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ترغیب صنعت گران داخلی به منظور تحقق «خودکفایی همه جانبه» را پیام اقتصادی واز کارکردهای سیاسی نمایشگاه نفت دانست.

ناصر سودانی ،درباره اهمیت اقتصادی و سیاسی هیجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پتروشیمی و پالایش گفت: در شرایط کنونی این رویداد بیانگر عمق ارتباط ایران با کشورهای فعال در حوزه نفت و گاز است.

 

مدیر امور بین الملل موسسه مطالعات بین المللی انرژی: نمایشگاه هجدهم فرصتی مناسب برای نمایش توانمندی های صنعت نفت ایران است

مدیر امور بین الملل موسسه مطالعات بین المللی انرژی هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران را فرصت مناسبی برای نمایش توانمندی های صنعت نفت ایران برشمرد.

مجید محمدی تصریح کرد: نمایشگاه هجدهم نفت و گاز ایران همانند نمایشگاه های دو یا سه سال گذشته با نمایشگاه های نفت و گاز سال های دورتر تفاوت و تمایز ویژه ای دارد، به طوری که با وجود فشارها و تحریم های یک جانبه غرب علیه بخش های نفتی ایران، توانمندان ایرانی ثابت کرده اند که نه تنها تحریم ها تاثیر نداشته بلکه سبب تشویق متخصصان ایرانی برداشتن گام مثبت و موثری به سوی خودکفایی در صنعت نفت شده است.

 

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران: نمایشگاه هجدهم نشان از شکست تحریم ها دارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: حضور گسترده شرکت های ایرانی و خارجی در هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نشان از شکست تحریم ها دارد.

جواد اوجی افزود: حضور گسترده شرکت های داخلی و خارجی نشان از اقتدار کشورمان در صنعت نفت دارد و امروز جهان به این باور رسیده که ایران با تکیه بر توان و دانش بومی خود قادر است بسیاری از نیازهای خود را تامین کند.

 

مقام ارشد دیپلماتیک غنا در تهران: غنا خواهان تجارب ارزنده ایرانی ها در صنایع نفت و گاز است

رایزن سیاسی و اقتصادی سفارت غنا در تهران با اشاره به روابط نزدیک تهران و آکرا گفت: کشور غنا خواهان استفاده از تجارب و دانش فنی متخصصان ایرانی در حوزه نفت و گاز است.

ایکینز ابروکوا در حاشیه آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با پیش بینی آینده ای روشن برای همکاری های ایران و غنا گفت: دولت غنا که در چند سال گذشته تولید نفت خام را آغاز کرده است می تواند از پیشرفت های متخصصان ایرانی در صنایع نفت و گاز بهره مند شود.

ابروکوا نمایشگاه بین المللی نفت و گاز ایران را فرصت مناسبی برای نمایش پیشرفت توانمندان ایرانی در صنعت نفت و گاز به جهانیان برشمرد و اعلام کرد: شرکت های خارجی فعال در صنایع نفت و گاز می توانند با حضور در این رویداد نفتی بزرگ تازه ترین دستاوردهای خود را عرضه کنند.

 

مقام ارشد شرکت کره ای: نمایشگاه نفت فرصت تجاری مهمی برای حضور در صنعت نفت ایران است

یک مقام ارشد کره ای اعلام کرد نمایشگاه هجدهم نفت فرصت تجاری مهمی برای شرکت کنندگان در آن به شمار می رود.

رایان کیم، نماینده مدیریت پروژه های شرق آسیا در شرکت پتروکیش گفت: این نمایشگاه امکان و فرصت خوبی برای توسعه پروژه های نفتی ایران به ویژه در پارس جنوبی را فراهم می کند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه پروژه های نفتی ایران با توان متخصصان به ویژه فعالان داخلی صنعت نفت ایران همچنان به مسیر توسعه خود ادامه دهد.

کیم آینده روشنی را برای صنعت نفت و گاز ایران و متخصصان داخلی این حوزه پیش بینی کرد.

وی همچنین با ابراز رضایت از روابط تجاری کره جنوبی و ایران و شرکت های نفتی دو کشور اعلام کرد: تحریم های غرب علیه ایران محدودیت هایی را در روابط و همکاری ایران و کره جنوبی در بخش نفت و گاز ایجاد کرده است، اما این کشورها به توسعه روابط خود همچنان ادامه خواهند داد.

 

سفیر نیجریه: ایران در شکست تحریم ها موفق بوده است

سفیر نیجریه در جمهوری اسلامی ایران درباره تاثیر تحریم های غرب گفت: ایران توانسته است بر همه مشکلات چیره شود.

توکور مانی در حاشیه آیین گشایش هجدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به خبرنگار شانا گفت: با توجه به این که ایران و نیجریه، اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) هستند و منافع مشترک دارند، روابط آنها در زمینه انرژی بسیار مطلوب است.

وی که نخستین بار است در نمایشگاه نفت ایران شرکت می کند، صنعت نفت ایران را بسیار پیشرفته و بلوغ یافته توصیف کرد و فعالیت های متخصصان ایرانی را قابل تحسین دانست.

 













































































































































آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *