// // تلاش و همدلی در مسیر حرم - نفتاب
نفتآب

تلاش و همدلی در مسیر حرم

یاداشت و تحلیل

۱۵ فروردین ۱۴۰۰ 551 بازدید
نفتآب

تلاش و همدلی در مسیر حرم

حرکت زائران به سوی مرزهای خروجی کشور برای رسیدن به کربلای معلا از چند روز گذشته شتاب بیشتری به خود گرفته است؛ تا جایی که بنابر آخرین آمارها، بیش از یک میلیون و  400 هزار نفر زائر، برای شرکت در مراسم با شکوه اربعین از نقاط مرزی مهران (استان ایلام)،همچنین شلمچه و چذابه (استان خوزستان) وارد خاک عراق شده اند.

همه دستگاهها و سازمانها بسیج شده اند تا بنابر مسئولیتی که به آنها محول شده است، رسالت خویش را به گونه ای انجام دهند تا اربعین امسال نیز همچون سالهای قبل با شکوه برگزار شود؛ در این میان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز مسئولیتی مهم برعهده دارد که همانا تامین سوخت خودرو زائران از مبداء تا مقصد و بر عکس است.

سید ناصر سجادی به عنوان ناخدای تامین و توزیع سوخت کشور در این مورد ضمن اعلام آمادگی همیشگی بخشهای عملیاتی و ستادی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در انجام مطلوب ماموریت محوله، تصریح کرده است: به منظور تامین مطلوب سوخت در مسیر حرکت زائران،مناطق 37 گانه این شرکت آماده اند تا در تامین سوخت مشکلی برای زائران کربلا در موسم اربعین امام حسین (ع) ایجاد نشود.

مناطق اهواز، آبادان و ایلام به عنوان استانهای هدف و مناطق لرستان، کرمانشاه، همدان، کردستان و مرکزی نیز به عنوان استانهای معین، آماده تامین سوخت مورد نیاز زائران کربلای معلا هستند تا خدمت رسانی به کربلاییها، بموقع و بدون وقفه انجام شود و به منظور تامین این هدف مهم برای استانها هدف و معین (پشتیبان) ماموریت ویژه ای تعریف شده است تا با فعالیتی مضاعف،سوخت رسانی به خودروهای عبوری زائران، روانتر صورت گیرد.

سجادی از پیش بینی هفت جایگاه سیار در نقاط مرزی مهران، چذابه و شلمچه خبر می دهد و اظهار می دارد: چهار مورد از این جایگاهها در مرز مهران، دو جایگاه در مرز چذابه و یک جایگاه نیز در مرز شلمچه پیش بینی شده است.

عرضه گازوییل با نرخ 300 تومان به اتوبوسهای حامل زائران، امکان دیگر ایجاد شده در جهت خدمت رسانی بیشتر به زائران است.

تامین گاز سیلندری (ال پی جی) نیز جهت استفاده در موکبها و آشپزخانه مسیر حرکت زائران، همچنین اعزام تانکرهای سیار سوخت با ظرفیت یکهزار تا سه هزار لیتر و ایجاد گشتهای نظارتی، دیگر مواردی هستند که از نظر دور نمانده و برای رفاه حال زائران در نظر گرفته شده است.

در این میان هماهنگیهایی نیز با سازمانها و نهادهایی مانند سپاه پاسداران، شهرداریها و شرکت واحد شده است تا سوخت رسانی به خودروها در مسیر رفت و برگشت زائران با سهولت بیشتری انجام گیرد.

از گفته های مسئولان چنین برمی آید که مرز مهران پر ازدحام ترین مرز خروجی کشور در این ایام است؛ به طوری که مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام می گوید: بنابه گفته مسئولان این استان، بیش از 50 درصد جمعیت خارج شده از سه مرز مهران،چذابه و شلمچه برای ورود به خاک عراق و عزیمت به کربلا از مرز مهران عبور کرده اند.

علی اصغر چاغر وندی، مصرف نفت گاز این منطقه را در روزهای عادی 400 هزار لیتر اعلام و اظهار کرده است: با آغاز حرکت مشتاقان زیارت حرم سید الشهدا (ع) به سمت کربلا، مصرف این فرآورده نفتی به 640 هزار لیتر رسیده که مسئولیت این منطقه را به عنوان منطقه هدف برای تامین سوخت مورد نیاز زائران دوچندان کرده است.

به گفته وی، سه جایگاه  عرضه نفت گاز و یک جایگاه عرضه بنزین، در مرز مهران سوخت رسانی را به خودروهای حامل زائران برعهده دارند.

اما تنها یک روز دیگر به برگزاری اربعین امام حسین (ع) باقی مانده و تلاش همه بخشهای اجرایی کشور  این است که در حوزه مسئولیتی خود عملکرد مطلوبی به زائران شرکت کننده در این همایش بزرگ ارائه دهند و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نیز بر همین مسیر حرکت می کند.

آدرس منبع

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *